לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תפנה לבית המשפט לקבלת צו מניעה נגד השביתה במכס

לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תפנה לבית המשפט המחוזי, בשיתוף גורמים נוספים, על מנת לקבל צו מניעה נגד השביתה במכס. שביתה הגורמת בפועל לסגירת נמלי


00:00 ,12.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תפנה לבית המשפט המחוזי, בשיתוף גורמים נוספים, על מנת לקבל צו מניעה נגד השביתה במכס. שביתה הגורמת בפועל לסגירת נמלי הים והאויר, בכל מה שקשור לסחר הבינלאומי. כך החליט אתמול (11.5) מטה החירום של לשכת התאום שהתכנס לדון בהשלכות של השביתה במכס והצעדים שיש לנקוט על מנת להגן על סחר החוץ של ישראל. זאת כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה בכלכלת ישראל, בגין השביתה.

בישיבה נכחו עודד טירה – יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים; אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר; זאב וינר – נשיא לשכת העצמאים; יהודה אלחדיף – נשיא התאחדות התעשייה והמלאכה הזעירה; יאיר רוטלוי – מ"מ יו"ר ועדת העבודה בלשכת התאום; יהודה שגב – מנכ"ל התאחדות הקבלנים; אייל מלמוד – יו"ר ארגון המשתמשים בתובלה ימית; יורם בליזובסקי – מנכ"ל התאחדות התעשיינים; שלמה נויימן – מנכ"ל לשכת התאום וכן יועצים משפטיים.

טירה מסר, כי לשכת התאום מגבה את עמדת האוצר האומרת כי אין לשלם שכר למי שמגיע למקום עבודתו ואינו עובד. דבר המהווה נורמה ברורה במגזר העסקי, התחרותי ולצערינו עדיין אינו מהווה נורמה במגזר הציבורי.

טירה הוסיף, כי מטה החירום החליט כי לשכת התאום תיפנה לממשלה לבצע מהלך משותף שיכלול גם את המרכז לשלטון מקומי, להשהייה ואולי בהמשך אף לביטול העברת דמי

הטיפול הארגוני המשולמים להסתדרות באמצעות העובדים במגזר העסקי, עד להתבררות ממדי הנזק, בגין השביתה במכס.

טירה ציין, כי אם השביתה במכס תימשך יותר מיממה אחת, תפעיל לשכת התאום צעדים נוספים קשים המתחייבים מהמצב.

טירה ציין, כי בנוסף לכך תדון לשכת התאום ביום חמישי הקרוב בכניסה למהלכים ארוכי טווח נגד ההסתדרות, שלא יאפשרו מספר אבסורדים המתאפשרים כיום. כמו למשל, חקיקה האוסרת שביתה של עובדים בנמלי הים, המכס ונמל התעופה; וכן חקיקה המונעת מיו"ר ההסתדרות, או מארגון עובדים כלשהו, לכהן גם בתפקיד של חבר כנסת.

טירה ציין, כי מטה החירום של לשכת התאום, יחזור ויתכנס במהלך היממה הקרובה, על פי הצורך, בהפעלת הצעדים החריפים הנוספים עליהם הוחלט היום.

טירה מזכיר, כי כל שעה של שביתה מוסיפה 170 מובטלים למשק והנזק המצטבר למשק (כולל היום) מגיע לכ-1.5 מיליארד ש"ח. נזק שמשמעותו תוספת של יותר מ-2,000 מובטלים שיתחילו לקבל שכר מהביטוח הלאומי, קרי מתקציב המדינה.

יצויין, כי בשל השביתה במכס הצטברו סחורות בנמלי הים והאויר בהיקף של כ-650 מליון ש"ח.