לשכת הספנות מתריעה: יש לשקול גם מכולות יצוא

נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, שיגר השבוע מכתבים אל מנהלי חברות הנמל בחיפה ובאשדוד ובו הוא בירך על ההחלטה לשקול את מכולות היבוא טרם עזיבתם את הנמל. צוק התריע שבעיית המשקל החריג קיימת גם במכולות יצוא העוברות דרך הנמלים


00:00 ,23.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

"אנו מבקשים עזרתכם בהפעלת תהליך השקילה בנמל גם למכולות היצוא", כתב נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, אל עמוס עוזני- מנהל חברת נמל חיפה ואל שוקי סגיס- מנהל חברת נמל אשדוד
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, שיגר השבוע מכתבים אל מנהלי חברות הנמל בחיפה ובאשדוד ובו הוא בירך על ההחלטה לשקול את מכולות היבוא טרם עזיבתם את הנמל. "החלטתכם מהווה צעד חשוב בתחום הבטיחות בתוך הנמל ומחוץ לנמל", כתב צוק אך התריע שבעיית המשקל החריג קיימת גם במכולות יצוא העוברות דרך הנמלים.
 
צוק הוסיף שמעבר לצורך לעמידה בתקנות התעבורה של משקל המכולות והמשאיות, חשוב לוודא שגם משקל המטען במכולה לא יעלה על כושר הטעינה של המכולה (כפי שרשום עליה). הוא ציין שמידע, שינויים, או חריגות במשקל במכולות היצוא, חייב בדיווח מיידי בזמן אמת לסוכני האניות.
 
כזכור, על פי הוראות התיקון לחוק שירותי הובלה, תשנ"ז-1997, מחודש נובמבר האחרון, החלו הנמלים (נמל חיפה בתחילת פברואר), כמי שמוסרים את המטען למוביל, בשקילת מכולות ומשאיות העוזבות את שער הנמל. משאיות שיתברר לנמל כי הוטענו במשקל עודף על פי תנאי רישיון הרכב, לא יורשו לעזוב את שטח הנמל.
 
צוק סיכם: "היערכות כל הגורמים הקשורים לנושא תעזור לכולנו להימנע מתקלות, טעויות וחמור מכל אסונות באוניה ובסביבתה בארץ ובחו"ל".