לשכת הספנות לשר האוצר: כמה "מכות" צריכות חברות הספנות הישראליות והזרות לספוג בגלל כהות החושים ?

"משרד האוצר אינו ממהר להעביר לעובדי החברה את אשר הוסכם ואושר ע"י הכנסת – מענק חד פעמי כמקובל עקב הפרטה", נכתב


00:00 ,11.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות פנתה הבוקר אל שר האוצר נתניהו בבקשה שישיב לדרישות חברת צים, יקיים את הבטחתו ויעביר את המענק המגיע לצים.
 
בלשכה טוענים שהעיצומים שעובדי חברת צים מבטיחים לנקוט, יכללו לא רק בתהליכי מסירת המטען הממשלתי ליעדיו, אלא בהאטת קצב פריקת האניות וטעינתן. "משרד האוצר אינו ממהר להעביר לעובדי החברה את אשר הוסכם  ואושר ע"י הכנסת – מענק חד פעמי כמקובל עקב הפרטה", נכתב.
 
בלשכת הספנות הביעו חשש כי עיצומי חברת צים שוב יסבו לה נזקים כבדים, שהרי האטת קצב פריקת האוניות וטעינתן תפגע בעבודת השגרה השוטפת בנמלים ותיצור "פקקים" בנמלי ישראל.
 
מיכה מאיר, מנהל לשכת הספנות הישראלית,  טוען כי "ההיגיון העסקי אינו תופס את התנהגות אנשי משרד האוצר. הרי ברור שפעולות אלו (של עובדי חברת צים), כנראה, מוצדקות מאוד, גורמות ביודעין נזק לחברות הספנות הישראליות והזרות אשר אינן מסוגלות לעבוד במלוא תפוקתן עקב זמן האחסנה הנוסף למטעני הממשלה ועכשיו יאלצו גם לחכות בתור עד שאניות צים יפרקו המטענים? ".
 
כזכור, החברה לישראל העבירה למדינת ישראל 506 מליון שקל עבור מכירת חלק המדינה של חברת "צים" לחברה לישראל. מתוך סכום זה אמורה היתה המדינה להעביר לעובדים סכום של 15 מליון שקל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה. ועדת הכספים אישרה כבר פעמיים את מענק ההפרטה שהוסכם בהסכם ההפרטה של המדינה עם עובדי צים (פברואר 2004) אך האוצר אינו מעביר את הכספים בטענה כי אין סעיף תקציבי להעברת הכסף. 

 

ממשרד האוצר נמסר כי הנושא נמצא בטיפול.