לשכת הספנות: חילופי ההנהלות בנמלים לא אפשרו את סיום המו"מ בנושא השימוש ב-TOS

נשיא לשכת הספנות הישראלית, נחום גנצרסקי, קבל בפני אריה רונה, מנהל רשות הספנות והנמלים, על כך שבנמל אשדוד החלו להשתמש במערכת TOSללא שיתוף חברת המניה. לדבריו, לסוכני האניות בארץ, למעט לחברת צים, אין משרדי נמל והם משתמשים בחברת המניה כמשרד תפעול קדמי של הספנ


00:00 ,01.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות הישראלית, נחום גנצרסקי, קבל בפני אריה רונה, מנהל רשות הספנות והנמלים, על כך שבנמל אשדוד החלו להשתמש במערכת TOS ללא שיתוף חברת המניה. לדברי גנצרסקי, לסוכני האניות בארץ, למעט לחברת צים, אין משרדי נמל והם משתמשים בחברת המניה כמשרד תפעול קדמי של הספנות.
 
כידוע, חברת המניה מכינה את תכניות הטעינה והפריקה של האנייה עבור סוכן האוניה, לנמל ומוודאת ביצוע מתאים. בנוסף, חברת המניה פותרת בעיות הקשורות לתהליך טעינה והפריקה בשם סוכני האנייה וחברות הספנות.
 
"התהליך המתבצע היום בנמל אשדוד ויפעל בשנה הקרובה גם בחיפה, מדיר את רגלי חברת המניה מהמערכת הכללית עקב רצון הנמל להפעיל את מערכת ה-TOSבאופן עצמאי, ופוגע עקב כך בכל המערכת התפעולית של הסוכן כגון: בקרת סגרים באניית המכולות, טיפול בנזקים בכל סוגי האניות, שרותי מניה באניות קונוונציונליות, אחריות לתשלומי נזקים עקב תכנון לקוי והעברת מידע מנמל המפעיל מערכת TOSלנמל שאין בידיו מערכת כזו", אומר גנצרסקי.
 
גנצרסקי מוסיף כי אניות הפוקדות את שני הנמלים עשויות למצוא את עצמן בבעיה, במידה וחברת המניה לא תעביר נתוניה למערכת ה-TOSולהיפך. "יש לתת את הדעת ולהנחות את הנמלים בהתאם, לפחות בתקופת הביניים עד אשר שני הנמלים יעבדו באותה טכנולוגיה – TOS", דברי גנצרסקי.