לשכת הספנות: הנמלים לא מתגברים על תוצאות השביתה במהירות סבירה
נחום גנצרסקי לעמוס רון: " רוב הפתרונות נמצאים בידי ההנהלה, ואני מקווה שאת התוצאות נרגיש בשטח, בהקדם" ; עמוס רון בתגובה: "הנמלים משתלטים על המצב ותוך ימים ספורים המערכת תחזור לאותן התפוקות כפי שהיה לפני השביתה"
00:00 ,29.08.2004
נחום גנצרסקי לעמוס רון: " רוב הפתרונות נמצאים בידי ההנהלה, ואני מקווה שאת התוצאות נרגיש בשטח, בהקדם" ; עמוס רון בתגובה: "הנמלים משתלטים על המצב ותוך ימים ספורים המערכת תחזור לאותן התפוקות כפי שהיה לפני השביתה"
נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, שיגר בשבוע שעבר מכתב למנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון, בו מציג גנצרסקי את חוסר שביעות הרצון של סוכני האניות בעקבות חוסר יכולתם של הנמלים להתגבר על תוצאות השביתה במהירות "סבירה".
נשיא לשכת הספנות ציין כי סוכני האניות עדים לעבודה איטית, בהעברת מכולות מנמל לנמל ובטעינה ובפריקה של אניות בעבודה. להערכתו של גנצרסקי, המצב נובע מכך שאין מידע מדויק על מקום המכולות בשטחי האחסון בנמל, קיים חוסר כרוני של כ"א בנמלים ובנוסף עקב חופשות הקיץ, ימי גיבוש וכד', כל ההבטחות לגיוס כ"א שאמור היה כבר ביולי או לכל המאוחר באוגוסט להתחיל לעבוד – לא מולאו. ולבסוף, מאחר וקיים חוסר ידע על הקורה בעתיד והשפעת אי הודאות הזו על העובדים.
הוא ציין כי לצערו, המצב רק ילך ויחמיר מאחר ואנו קרבים לתקופת החגים ולתחילת העונה החקלאית שתוביל להגברת הצורך ביצוא המשלוחים החקלאיים.
"אינני רוצה ואינני יכול להעביר בקורת על פעילותכם, אולם אני חייב להביא לתשומת לבכם את המצב הגרוע בו נמצאות חברות הספנות – הפיגורים ממשיכים, ההמתנות מתארכות וכמובן ההוצאות הולכות וגדלות".
גנצרסקי סיים את מכתבו בציינו : "לפחות בנושא כ"א יש פתרון חלקי: בידיכם לבטל את כל החופשות / ימי הגיבוש היחידתיים, עד אשר תתגברו על הפיגורים בעבודת הנמל. רוב הפתרונות נמצאים בידי ההנהלה, ואני מקווה שאת התוצאות נרגיש בשטח, בהקדם".
מנכ"ל רשות הנמלים: "תוך ימים ספורים המערכת תחזור לאותן התפוקות כפי שהיה לפני השביתה"
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים התייחס למכתבו של גנצרסקי וציין כי למרות המצב שהשתרר אחרי השביתה ולמרות שחלק מהאנשים (מיעוטם) יצא לחופשה, הרי שהנמלים משתלטים על המצב ותוך ימים ספורים המערכת תחזור לאותן התפוקות כפי שהיה לפני השביתה. לדבריו, כבר היום, בחיפה, התפוקה גבוהה מהממוצע עם משמרות כפולות לכל עובד, במטרה להשיג את הפיגור, ואילו באשדוד – הספנות שבעת רצון מקצב הפעילות.
נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, שיגר בשבוע שעבר מכתב למנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון, בו מציג גנצרסקי את חוסר שביעות הרצון של סוכני האניות בעקבות חוסר יכולתם של הנמלים להתגבר על תוצאות השביתה במהירות "סבירה".
נשיא לשכת הספנות ציין כי סוכני האניות עדים לעבודה איטית, בהעברת מכולות מנמל לנמל ובטעינה ובפריקה של אניות בעבודה. להערכתו של גנצרסקי, המצב נובע מכך שאין מידע מדויק על מקום המכולות בשטחי האחסון בנמל, קיים חוסר כרוני של כ"א בנמלים ובנוסף עקב חופשות הקיץ, ימי גיבוש וכד', כל ההבטחות לגיוס כ"א שאמור היה כבר ביולי או לכל המאוחר באוגוסט להתחיל לעבוד – לא מולאו. ולבסוף, מאחר וקיים חוסר ידע על הקורה בעתיד והשפעת אי הודאות הזו על העובדים.
הוא ציין כי לצערו, המצב רק ילך ויחמיר מאחר ואנו קרבים לתקופת החגים ולתחילת העונה החקלאית שתוביל להגברת הצורך ביצוא המשלוחים החקלאיים.
"אינני רוצה ואינני יכול להעביר בקורת על פעילותכם, אולם אני חייב להביא לתשומת לבכם את המצב הגרוע בו נמצאות חברות הספנות – הפיגורים ממשיכים, ההמתנות מתארכות וכמובן ההוצאות הולכות וגדלות".
גנצרסקי סיים את מכתבו בציינו : "לפחות בנושא כ"א יש פתרון חלקי: בידיכם לבטל את כל החופשות / ימי הגיבוש היחידתיים, עד אשר תתגברו על הפיגורים בעבודת הנמל. רוב הפתרונות נמצאים בידי ההנהלה, ואני מקווה שאת התוצאות נרגיש בשטח, בהקדם".
מנכ"ל רשות הנמלים: "תוך ימים ספורים המערכת תחזור לאותן התפוקות כפי שהיה לפני השביתה"
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים התייחס למכתבו של גנצרסקי וציין כי למרות המצב שהשתרר אחרי השביתה ולמרות שחלק מהאנשים (מיעוטם) יצא לחופשה, הרי שהנמלים משתלטים על המצב ותוך ימים ספורים המערכת תחזור לאותן התפוקות כפי שהיה לפני השביתה. לדבריו, כבר היום, בחיפה, התפוקה גבוהה מהממוצע עם משמרות כפולות לכל עובד, במטרה להשיג את הפיגור, ואילו באשדוד – הספנות שבעת רצון מקצב הפעילות.
עשוי לעניין אותך
צוותים מקצועיים ממשיכים במו"מ למרות השביתה בנמל אשדוד
אייל מלמוד נבחר כיו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון
התקדמות משמעותית במו"מ בין האוצר וההסתדרות לסיום השביתה בנמלים
עמוס רון: העובדים בנמלים טרם שבו לעבודה מלאה
נחום גנצרסקי: כתוצאה מהתפוקות הנמוכות בנמלים – הנזקים למטענים יוכפלו
נחום גנצרסקי: הספנות בצרה צרורה