לשכת הספנות הישראלית: מינוי דירקטורים לא מקצועיים בנמלים - סכנה לענף הספנות

נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, פנה במכתב חריף לאייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות, בדרישה לבחור את הדירקטורים, למקומות שעדיין נותרו פנויים, על פי שקולים מקצועיים בלבד ובהתייעצות עם לשכת הספנות


00:00 ,09.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, פנה במכתב חריף לאייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות, בדרישה לבחור את הדירקטורים, למקומות שעדיין נותרו פנויים, על פי שקולים מקצועיים בלבד ובהתייעצות עם לשכת הספנות.
 
"החלטת אותם דירקטוריונים למנות מנהל חברה שאינו בהכרח המנהל הנוכחי, עלולה להביא למצב בלתי נסבל בו מנהל חדש שאינו מבין ומודע לתהליכי העבודה בנמל, ינהל את הנמל באופן לא ראוי. זהו סיכון, שהספנות הישראלית והזרה לא יכולים לקחת על עצמם, תוך כדי הטמעת הרפורמה בנמלים" כותב גנצרסקי.
 
על פי חוק רשות הנמלים הישן, בחירת דירקטורים לרשות הנמלים היתה מבוססת על ידע מקצועי בנושאי ספנות ולאחר התייעצות עם גורמי ספנות בארץ. הדירקטורים, נכון להיום, של חברות הנמל והנכסים החדשות, נבחרו על פי קריטריונים כלליים ביותר.
 
מצב זה, בו חברות הנמל מנוהלות על ידי אנשים טובים אולם ללא כל ידע והכשרה בנושאי ספנות, ייצור בהכרח פגיעה ביעילות ובהתנהלות של הנמלים לעתיד לבוא.
 
בנוסף דורש גנצרסקי מגבאי לדחות את מכרז מנהלי חברות נמל לפחות לשנה, על מנת להעביר את הרפורמה בתהליך "חלק" ככל האפשר.
 
גנצרסקי גם פנה לשר התחבורה מאיר שיטרית וביקש הסברים מדוע לא מונה ר/ח ראובן סדנאי, חבר לשכת הספנות, למועצת המנהלים של חברת נמל חיפה. פניה קודמת לשר בעניין זה לא נענתה.
 
לשכת הספנות הישראלית חוזרת ודורשת מהשר נציגות במועצות המנהלים של כל חברות הנמל החדשות וחברת הנכסים, על מנת לוודא כי הנמלים אכן עובדים על פי קריטריונים מקצועיים ובהתאם לדרישות חברות הספנות הבינלאומיות.