לשכת הספנות הישראלית לשר התשתיות: יש לשקול הובלת גז נוזלי באמצעות אניות

"לשכת הספנות הישראלית רוצה להסב את תשומת לבו של שר התשתיות ליכולת הספנות להיות מוביל גז מכל מקום אפשרי בעולם לישראל. אניות יכולות להוביל גז לישראל מכל מקום בעולם, דבר המוריד את התלות של מדינת ישראל בספק הגז ומאפשר חופש מוחלט בבחירת ספק", אמר גנצרסקי


00:00 ,24.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גנצרסקי: אין להסתפק רק בהובלת גז בצינורות כדי שישראל לא תהיה שבויה בידי ספקים
 
לשכת הספנות פנתה לשר התשתיות, בנימין בן אליעזר, על מנת שישקול את ההיבט התחרותי בתהליכי קניית הגז והובלתו, לאורך זמן. לדברי נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הובלת גז בצינורות, מדרך הטבע מגבילה את מקורות הגז, ולאורך הזמן, צרכן הגז הופך להיות "שבוי" בידי ספק הגז.
 
"לשכת הספנות הישראלית רוצה להסב את תשומת לבו של שר התשתיות ליכולת הספנות להיות מוביל גז מכל מקום אפשרי בעולם לישראל. אניות יכולות להוביל גז לישראל מכל מקום בעולם, דבר המוריד את התלות של מדינת ישראל בספק הגז ומאפשר חופש מוחלט בבחירת ספק", אמר גנצרסקי.
 
גנצרסקי אינו מציע להחליף את הובלת הגז בצינורות, בהובלת הגז בים, אולם לדעתו אין ספק ששילוב בין שניהם יאפשר "איום" מתמיד על ספקי הגז דרך הצינורות ויתריע בפניהם שיש בידי מדינת ישראל אופציות נוספות.
 
"יש להתחיל לתכנן כבר עכשיו תשתית להובלת גז נוזלי באניות", אומר גנצרסקי, "על מנת שיהיה בידי ישראל להתחיל להוביל גז באמצעות אניות, תוך מספר שנים מועט".