לשכת הספנות הישראלית: היטל הצפיפות באשדוד עלול לגדול משמעותית בקרוב

ראובן צוק טען בפגישה עם הנהלת נמל אשדוד כי הנמל אינו מצליח לספק את הביקוש לצוותי עבודה וכי אוניות ממתינות כשבוע לתחילת הפריקה


00:00 ,08.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ראובן צוק טען בפגישה עם הנהלת נמל אשדוד כי הנמל אינו מצליח לספק את הביקוש לצוותי עבודה וכי אוניות ממתינות כשבוע לתחילת הפריקה. חברת נמל אשדוד בתגובה: בשבועות האחרונים הגיעו לנמל מס' אוניות צובר גדולות אשר תפסו חלק נכבד מרציפי המטען הכללי
 
בפגישה שהתקיימה אתמול, 7 בנובמבר, בין ועדת התפעול של לשכת הספנות הישראלית לבין הנהלת נמל אשדוד הביעו נציגי הספנות מורת רוחם מכך שבנושאים המהותיים הנידונים בינם לבין הנמל לא חלה כל התקדמות ממשית כבר למעלה משנה וזאת למרות הבטחות בעל פה ובכתב לא גויסו עובדים נוספים ורק עכשיו מתכנן הנמל לצאת למכרז חדש לגיוס שתוצאותיו, אם בכלל, יבואו לידי ביטוי לאחר סיום תקופת החורף והיצוא החקלאי המוגבר.
 
לשכת הספנות הישראלית טוענת כי היא דרשה לאמץ שיטות עבודה כמקובל בעולם, בהקצאת משאבים אופטימליים לאוניות בעבודה, אך הנמל ממשיך, בשל מחסור באמצעים, בדרך ההקצאה המסורתית של  פיזור  צוותים בין האוניות שתוצאותיה אולי מפחיתות מכמות האוניות הממתינות מחוץ לנמל, אבל בפועל מאריכה ההמתנות של כלל האוניות מעל ומעבר לדרוש.
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, אומר כי בשבועות האחרונים לא מצליח הנמל לספק את הביקוש לצוותי עבודה ואוניות רבות ממתינות בתורן מחוץ לנמל ואף בתוכו התפוקות נמוכות ואינן מספקות. אוניות למטען כללי, מתכות וצובר ממתינות כשבוע ימים לתחילת הפריקה וגם אוניות המכולה מתעכבות לימים מיותרים כאן.
 
לשכת הספנות פרסמה היום הודעה בה נאמר כי היא חוששת שהמצב יכריח את בעלי הקווים לא רק להמשיך בגביית היטל הצפיפות המוטל על אשדוד אלא אף להגדילו משמעותית.
 
בהודעת לשכת הספנות נאמר כי "נמל אשדוד התחייב לגייס כוח אדם בחודש אוקטובר השנה ואף להגביר את עבודת השעות הנוספות בעיתות של לחץ והלשכה דורשת מהנהלת הנמל לעמוד בהתחייבויותיה ובהבטחותיה".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי בשבועות האחרונים הגיעו לנמל מספר אוניות צובר גדולות אשר תפסו חלק נכבד מרציפי המטען הכללי, ולכן היו ההמתנות נקודתיות בלבד לאוניות המטען הכללי. בנוסף, מחסור במשאיות מצד יבואנים וסוכני אוניה יוצר לחץ ועיכוב שבחרור המטעם מאוניות התפזורת".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בנוסף כי "חברת נמל אשדוד פועלת באופן מתמשך על מנת לענות על הגידול בפעילות. בין הפעולות שביצעה הנהלת הנמל אספקת כוח אדם נדרש -  לאחרונה הגיע הנמל תפעול של כ-45 צוותי עבודה ("ידיים עובדות") ביממה לעומת ממוצע שנתי של 33 ידיים, והפעלת שעות נוספות בכל משמרת על פי הצורך.
 
"בנוסף, לאחרונה הודיעה הנהלת הנמל על גיוס 90 עובדים חדשים במהלך שנת 2007, כאשר 50 עובדים יקלטו כבר במהלך הרבעון הראשון של השנה. עובדים אלו יוכשרו לעבודה תפעולית ויצטרפו לכ-1,170 עובדי חברת הנמל כיום".