לשכת המסחר: נמל אשדוד והמסופים מתעללים בנהגי המשאיות

עמיעד ליפשיץ: "לא ייתכן שמחסור באמצעי פריקה תקינים יביא להתעללות מתמשכת בנהגי המשאיות". נמל אשדוד בתגובה: חברות התובלה אינן עובדות 24 שעות ביממה כך שנוצר עומס קיצוני בשער הנמל בשש בבוקר


00:00 ,03.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עמיעד ליפשיץ: "לא יתכן שמחסור באמצעי פריקה תקינים יביא להתעללות מתמשכת בנהגי המשאיות". נמל אשדוד בתגובה: חברות התובלה אינן עובדות 24 שעות ביממה כך שנוצר עומס קיצוני בשער הנמל בשש בבוקר

לטענת ועדת נמלים ותובלה בלשכת המסחר, מזה כעשרה ימים סובלים נהגי המשאיות מתורים עצומים בשערי הנמל בבואם להעמיס ו/או לפרוק מכולות בנמל אשדוד. זאת כתוצאה מסגירות זמניות של שערי הנמל, אשר נובעות, לטענת נמל אשדוד, בשל תקלות נמשכות באמצעי הפריקה. כך, פעולת העמסת מכולה או פריקת מכולה שצריכה לקחת לא יותר מ-30 דקות נמשכת שעות.
 
לדברי עמיעד ליפשיץ, יו"ר הוועדה,"נמל אשדוד מעניק יחס מועדף לעבודה מול האוניות לעומת המשאיות. על מנת שהמשאיות לא תפרענה לעבודה מול האוניות, מעוכבות המשאיות תדיר בכניסה לנמל."
 
לדבריו, "הבעיה קיימת גם במסופים שבעורף הנמל. אלה קלטו כמויות בלתי רגילות של מכולות, כך שעל מנת להוציא מכולה המנופאי צריך לעשות 10 עד 15 פעולות העברה! אם נוסיף לכך את המחסור בכלי העמסה תקינים גם אצלם, נבין למה משאיות ממתינות שעות רבות להוצאת מכולות."
 
ליפשיץ מזהיר כי הנהגים בחברות התובלה נמצאים כבר בקצה יכולת הספיגה שלהם ובימים האחרונים אף אירעו תגרות ידיים בכניסה לנמל ולמסופים. בנוסף לכך, הספקי המובילים הולכים ויורדים והדבר מסב להם הפסדים כבדים. הלקוחות סובלים גם הם, הואיל ואינם מקבלים את המכולות בזמן. 
 
בעקבות תלונות רבות שנתקבלו מלקוחות וממובילים, קיימה ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר דיון חירום מיוחד בבעיה יחד עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים בישראל. לאחר הפגישה שיגר ליפשיץ מכתב דחוף למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בו הוא דורש ממנו להתערב מידית בנושא.
 
בפנייתו דורש ליפשיץ מנמל אשדוד להקצות באופן קבוע ומתמשך אמצעים לפריקת והעמסת מכולות על המשאיות. התביעה מהמסופים היא להאריך את שעות פעילותם עד 20:00, ולהגביל את כמות המכולות שמותר לכל מסוף לקלוט בהתאם לגודלו ולכמות אמצעי הפריקה שלו. לדבריו, "לא יתכן שמחסור באמצעי פריקה תקינים יביא להתעללות מתמשכת בנהגי המשאיות."
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "חברת נמל אשדוד נערכת באמצעים מוגברים בכדי להתמודד עם היקפי המטענים הגבוהים, המצביעים על עלייה של למעלה מ- 30% בהיקף המכולות המשונעות בנמל ובמיוחד במטעני היבוא.
 
"יחד עם זאת, בניגוד לחברת הנמל, חברות התובלה היבשתית אינן עובדות 24 שעות ביממה, דבר שיוצר עומס קיצוני בשערי הנמל כאשר כ-450 משאיות מגיעות בשעה 6 בבוקר לשערי הנמל. כמו כן, לצערנו מסופי הדיפו לא עובדים בשעות הלילה".