לשכת המסחר חיפה : לשלב מיד את חברות המנייה ב-TOS

מנכ"ל הלשכה דב מרום: המשך שילובן של חברות המנייה יבטיח ליבואנים וליצואנים שירות טוב ויעיל יותר, תוך הבטחת תחרות ובקרה בנמלים


00:00 ,21.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל הלשכה דב מרום: המשך שילובן של חברות המנייה יבטיח ליבואנים וליצואנים שירות טוב ויעיל יותר, תוך הבטחת תחרות ובקרה בנמלים
 
מנכ"ל לשכת המסחר חיפה, דב מרום, קורא להבטיח את המשך שילובן של חברות המנייה בפעילות נמלי ישראל. במשך שנים ביצעו חברות קבלניות, את השירות שבו מתכננים את תהליכי המנייה (TALLY) : ספירה, זיהוי ורישום של המטענים, השוואה ודיווח על שינויים, נזקים ותפוקות ותיאום בין הנמל לבין סוכן האונייה או מקבל המטען.
 
הנמלים עוסקים עתה בהכנסת מערכת ה- TOS, מערכת ממוחשבת, לביצוע שירות זה במקום חברות המנייה החיצוניות, ולהפעיל את המערכת על ידי עובדי הנמל בלבד. בנמל אשדוד כבר הוכנסה המערכת לפעולה. בנמל חיפה הניסיונות להפעיל את המערכת לא צלחו עד עתה.
 
מרום אומר כי הוצאת חברות המנייה מהנמלים פירושה גם מניעת האפשרות לבקרה על עבודת עובדי הנמל: "דווקא כשהמגמה במשק היא הפרטה ועידוד יוזמה פרטית, הנמלים לוקחים לידיהם, בהחלטה חד צדדית , שליטה בתחום שבו מתקיימת תחרות בריאה בין חברות קבלניות. למעשה, בחסות ההפרטה ובניגוד למגמה במשק, מתקיימת הלאמה של השירותים".
 
"המשך מתן השירותים של חברות המנייה תוך שילוב מערכת ה- TOS הוא השילוב האופטימאלי בין מערכות ממוחשבות, ידע מקצועי ותחרות. מאחר ששילוב זה יביא לייעול השירות, זה צריך להיות גם האינטרס של הנמלים", הוסיף דב מרום. הוא אמר עוד כי בשעתו, כאשר הוכנסה מערכת TOS לנמל אשדוד, סוכם כי חברות המנייה ישולבו בעבודת חדר ה- TOS  . הסיכומים זכו גם לתמיכת לשכת הספנות. אולם הם לא בוצעו. "אנו קוראים ליישם לאלתר את ההסדרים עליהם סוכם בנמל אשדוד, וקוראים להנהלת נמל חיפה לדאוג להכנסתן של חברות המנייה לחדר ה-TOS כאשר יבשילו התנאים בנמל  להכנסת המערכת לנמל חיפה" אמר מרום.
 
טרם נמסרה תגובת הנמלים בנושא.