לקראת הצהריים חודשו הדיונים בין שני ורכלבסקי

הבוקר בשעה 11:00 חידשו יובל רכלבסקי מהאוצר ושלמה שני מההסתדרות את המו"מ ביניהם. זאת לאחר שאמש הסתיימה פגישתם, שנמשכה עד שעות הלילה המאוחרות, ללא שום תוצאות


00:00 ,29.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
השר נתניהו אמר אמש: "או שההסתדרות תמלא את חובתה המשפטית ותחייב את העובדים לחזור לעבודה או שנאלץ לנקוט באמצעים העומדים לרשותנו" ; האוצר, ההסתדרות ורשות הנמלים ימסרו לביה"ד הארצי לעבודה, עד מחר ב- 09:00 , דיווח על המצב בנמלים בעקבות החלטת ביה"ד מסוף השבוע שעבר
 
הבוקר בשעה 11:00 חידשו יובל רכלבסקי מהאוצר ושלמה שני מההסתדרות את המו"מ ביניהם. זאת לאחר שאמש הסתיימה פגישתם, שנמשכה עד שעות הלילה המאוחרות, ללא שום תוצאות. כאמור, בסיום פגישתם מאתמול סוכם כי היום יימשכו הדיונים בכדי למצוא פתרון למחלוקות בין הצדדים.

מההסתדרות נמסר כי למרות שהאוצר לא הציג שום הצעות חדשות בנוגע למו"מ, הרי שהוחלט להמשיך במגעים על מנת למצוא דרך לחלץ את המו"מ מהמבוי הסתום שבו הוא נמצא.

קודם לפגישתם של רכלבסקי ושני, מאתמול, נפגשו אתמול בשעה 16:30 נפגשו שר האוצר בנימין נתניהו ויו"ר ההסדרות עמיר פרץ במעלה החמישה, לפגישה שלא הולידה את פריצת הדרך המיוחלת. כבר בפיתחה של הפגישה אמר השר נתניהו כי : "השבוע קרה דבר חריג, עובדי הנמלים החליטו שלא לכבד את החלטת נשיא ביה"ד ולחזור לעבודה".

שר האוצר ציין כי מדובר בערעור שלטון החוק וכך גם אמר היועץ המשפטי לממשלה במכתבו לעמיר פרץ. "התנהלות זו מותירה שתי אפשרויות: או שההסתדרות תמלא את חובתה המשפטית ותחייב את העובדים לחזור לעבודה או שנאלץ לנקוט באמצעים העומדים לרשותנו".
 
 
האוצר, ההסתדרות ורשות הנמלים ימסרו לביה"ד הארצי לעבודה דיווח עד מחר ב- 09:00
 
ביה"ד הארצי לעבודה הינחה את האוצר, ההסתדרות ורשות הנמלים למסור דיווח עד מחר ב- 09:00. ביה"ד הורה להסתדרות לפרט מדוע לא חזרו עובדי הנמלים לעבודה בתפוקות מלאות, על רשות הנמלים הוטל למסור דיווח על רמת התפוקה בנמלים בימים האחרונים ועל האוצר הוטל לדווח האם הוחל יישום החלטת ביה"ד מיום חמישי שעבר שלפיה כל האגרות וההכנסות השוטפות שיתקבלו מתפעול נמלי הים והמגיעים לרשות יופקדו בחשבון נאמנות משותף של שר האוצר ויו"ר ההסתדרות.