למרות הקטיושות: נמל חיפה חוזר בהדרגה לפעילות

"אנחנו שמחים וגאים להודיע לכם כי נמל חיפה מתחיל בהדרגה לחזור לפעילות". כך הודיעה הבוקר הנהלת חברת נמל חיפה ללקוחותיה. במהלך סוף השבוע פקדו את הנמל שלוש אניות מכולה


00:00 ,23.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

"אנחנו שמחים וגאים להודיע לכם כי נמל חיפה מתחיל בהדרגה לחזור לפעילות". כך הודיעה הבוקר הנהלת חברת נמל חיפה ללקוחותיה. במהלך סוף השבוע פקדו את הנמל שלוש אניות מכולה.
 
נמל חיפה שיגר הבוקר הודעה לפיה הנמל חוזר באופן הדרגתי לפעילות. זאת למרות שחיפה ממשיכה לספוג מטחי קטיושות שגבו הבוקר 2 הרוגים ו- 14 פצועים. על כך אמר הבוקר סמנכ"ל התפעול בנמל חיפה, חיים לנצ'יצקי: "החיים חייבים להימשך. בהשאלה, לונדון של מלחמת העולם השניה ספגה הפגזות מהאויר במשך ארבע שנים. למרות זאת הם פתחו את התיאטראות, עם כל המצוקה שבדבר".
 
עוד מתברר שבמהלך סוף השבוע עבדו בנמל מספר אוניות מכולה וסיימו את פעולות הטעינה והפריקה המתוכננות. בשבת נכנסו שלוש אניות לנמל, Mareburg, Liguriaו- Zim Novorossiyskועובדי הנמל עבדו מסביב לשעון בשלוש משמרות. במשמרת א' עבדו שלושה צוותים, במשמרת ב' שלושה צוותים ובמשמרת ג' ארבעה צוותים. התפוקה בפריקה ובטעינה הייתה של 1,370 פעולות שווה ערך ל-2,055 TEU  ובוצעו כ-1,200 פעולות.
 
מנכ"ל נמל חיפה, עמוס עוזני, מסר כי הנהלת הנמל החליטה בתאום עם פיקוד העורף על חזרה הדרגתית  לפעילות, בזהירות הראויה.  עוד הוסיף גוזני כי הוא מודה לעובדים ומעריך את  המסירות, האחריות ואומץ הלב שהם מגלים בימים קשים אלה.
 
חיים לנצ'יצקי, מנהל התפעול בנמל, ציין שלמרות האזעקות התכופות והטילים שנחתו באזור חיפה המשיכה העבודה כסדרה וכן, פעילות שחרור מטעני יבוא נמשכת כסדרה לכל המטענים בעלי שחרור מכס. עוד נמסר שכניסת מטענים ומכולות לנמל נעשית בצורה מבוקרת בהתאם לאוניות המתוכננות לפקוד את הנמל.
 
"זו הזדמנות טובה לשבח את עובדי הנמל אשר ממשיכים לעבוד ולטפל במטענים ואוניות למרות הסכנות הכרוכות בדבר. מנהלי עבודה, עובדים, עובדי מחלקת ים, צוותי חירום, כולם עובדים במסירות רבה". לנצ'יצקי ציין שלאורך כל הדרך, ההנהלת התייצבה באופן מלא בכדי לעודד את העובדים.
 
דוד לאסקי, סמנכ"ל השיווק בנמל חיפה, הדגיש שלא מתקבל על הדעת לסגור את הנמל באופן מוחלט לפעילות. "אנחנו עובדים כרגיל בין אזעקה לאזעקה. העובדים מגלים אחריות רבה ומתגייסים לעבודה".
 
דודו פרץ, יו"ר ועד העובדים, אמר כי "העובדים גילו פעם נוספת אחריות למקום העבודה וכן אכפתיות ומסירות. מבחינתנו מקום הפרנסה אינו שונה מהבית".
 
מלשכת הספנות נמסר הבוקר שלמרות ההודעות ששיגרה חברת נמל חיפה ללקוחותיה, בלשכת הספנות לא נתקבלה כל הודעה מסודרת בנושא. לדברי ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, ההחלטה האם לפקוד את נמל חיפה היא של סוכן אניה מול חברת הספנות שאותה הוא מייצג.
 
יש לציין שגובה היטל המלחמה על מטענים שנפרקים בנמל חיפה גבוה מזה שחל על מטענים המגיעים לאשדוד.