לין: שביתת ההסתדרות נעדרת יושר בסיסי ובלתי מוסרית; העסקים והציבור הופכים שוב לבני ערובה של הוועדים

באיגוד לשכות המסחר מעריכים כי כל יום שביתה גורם לנזק משקי הנאמד ב- 100 מיליון שקלים. "בפני ההסתדרות פתוחה הדרך לנהל מאבק נגד התכנית הכלכלית בכל האמצעים הדמוקרטיים העומדים לרשותה - בכנסת, דעת הציבור ובתקשורת. לקיחת ציבור עסקים שלם


00:00 ,01.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
באיגוד לשכות המסחר מעריכים כי כל יום שביתה גורם לנזק משקי הנאמד ב- 100 מיליון שקלים

"בפני ההסתדרות פתוחה הדרך לנהל מאבק נגד התכנית הכלכלית בכל האמצעים הדמוקרטיים העומדים לרשותה - בכנסת, דעת הציבור ובתקשורת. לקיחת ציבור עסקים שלם כבני ערובה בוויכוח בין ההסתדרות לאוצר איננה הדרך. כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

"במקום לצאת למאבק מול הממשלה, בוחרת ההסתדרות בקלות דעת, בחוסר אחריות ובפזיזות רבה, לפגוע ישירות במגזר העסקי ובציבור העובדים, אותו היא אמורה לייצג ואשר הם אינם צד לסכסוך הקיים היום. חוסר המוסריות בהתנהגותה בא לביטוי בולט בעצם הנכונות להקריב את השכבות החלשות בחברה למען הוועדים החזקים. כדי להגן על עובדי רשות הנמלים מוכנה ההסתדרות לשבש את העבודה גם בשירות התעסוקה בביטוח הלאומי ועל כך אין לעבור בשקט".

"ועדי העובדים הכוחניים רוצים לשמר את מעמדם המונופוליסטי ואת טובות ההנאה הנגזרות מכך. מי שנאלץ לשלם את המחיר הוא הציבור והמגזר העסקי", ציין נשיא האיגוד.

לין הוסיף כי השבתת הנמלים תפגע קשות בייצוא ובייבוא, תגרום להפסדי ענק, לפיטורי עובדים ותדחה השקעות בישראל. באיגוד מעריכים כי כל יום שביתה גורם לנזק משקי הנאמד ב- 100 מיליון שקל ליום. נזק זה ילך ויגדל על בסיס יומי ככל שהשביתה תמשך.

באיגוד לשכות המסחר הוקם מטה חירום המרכז פניות של עסקים - יצואנים ויבואנים - הנתקלים בקשיים כתוצאה מהשביתה.