לין קורא לשר התחבורה ליטול את מלוא האחריות על פתרון הסכסוכים בנמלי ישראל

נשיא איגוד לשכתו המסחר טוען כי על שר התחבורה "ליטול את מלוא האחריות - אישית וישירות". בלשכת השר מופז דוחים בכל פה את טענותיו של מר לין: "השר מופז פועל ומעורב בפתרון הסכסוכים בנמלים כל הזמן"


00:00 ,07.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכתו המסחר טוען כי על שר התחבורה "ליטול את מלוא האחריות - אישית וישירות". בלשכת השר מופז דוחים בכל פה את טענותיו של מר לין: "השר מופז פועל ומעורב בפתרון הסכסוכים בנמלים כל הזמן"
 
"סכסוכי העבודה בנמל אשדוד וההכרזה על סכסוך עבודה בנמל חיפה ובחברת נמלי ישראל, מעמידים בסכנת קריסה את הרפורמה בנמלים, ואת התחייבות עובדי הנמלים לשקט תעשייתי העומדת בבסיס רפורמה זו. שקט שעלה למדינה הון רב". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
לדבריו, עובדות אלה מטילות ספק כבד מאד על יכולתם של עובדי הנמלים לעמוד בהתחייבויותיהם ולשדר את רמת האמינות הנכונה כלפי הציבור בכללו וציבור המשתמשים בהובלה ימית בפרט. "לדאבוני, ההסתדרות עדיין שבויה מול כוחם של עובדי הנמלים; ובכך היא מסייעת בעקיפין לפגיעה בפעילות התקינה של מערך סחר החוץ של ישראל", הדגיש לין.
 
נשיא איגוד לשכות המסחר קורא לשר התחבורה, שאול מופז, ליטול את מלוא האחריות על הסכסוכים בנמלי ישראל: "שר התחבורה אינו יכול לעמוד מנגד, כאילו היה צופה במחזה שאינו צד לו. עליו ליטול את מלוא האחריות, אישית וישירות. עליו לפעול על-פי אחריותו המיניסטריאלית לקיום מערכות תחבורתיות-נמליות בישראל ולהחזיר את השקט לנמלים".
 
לטענת לין, אי אפשר להמשיך לעסוק בפינג-פונג התקשורתי ובוויכוחים המתנהלים בבתי המשפט. "התחייבות עובדי הנמלים, עם העברת הרפורמה, הינה חד משמעית. אין לפתור סכסוכי עבודה בדרך של עיצומים ושביתות".
 
בתגובה נמסר מלשכתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים כי הם דוחים בכל פה את טענותיו של מר לין. "בניגוד לטענות חסרות השחר והתמוהות שמעלה נשיא איגוד לשכות המסחר, השר מופז פועל ומעורב בפתרון הסכסוכים בנמלים כל הזמן. טענתו של לין תמוהה במיוחד אל מול סיום השביתה בנמל אשדוד שהתאפשרה בשל תיווכו של מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, על פי הנחייתו ובהתערבותו של השר מופז". השר מופז פועל ויפעל על מנת להבטיח את תפקודם השוטף של נמלי ישראל, נאמר בהודעת דובר לשכת שר התחבורה.