לין: ההסכם שנחתם אות קלון למערכות השלטון והחוק

"העובדה שהעובדים הפרו צווים של בית המשפט בלי שנתנו דין וחשבון על מעשיהם יצרה תקדים חמור ושלילי שעלול בעתיד לפורר את אושיות המערכות המשפטיות בישראל", כך אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין


00:00 ,05.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"ההסכם שנחתם עם עובדי הנמלים מהווה אות קלון למערכות השלטון והחוק בישראל. הוא מצביע על כך שהממשלה לא לקחה אחריות ולא נערכה עם תכנית חלופית שתמנע את נזקי השביתה בנמלים ותאפשר חיסול המצור הכלכלי שהוטל על המשק הישראלי. בנוסף, העובדה שהעובדים הפרו צווים של בית המשפט בלי שנתנו דין וחשבון על מעשיהם יצרה תקדים חמור ושלילי שעלול בעתיד לפורר את אושיות המערכות המשפטיות בישראל", כך אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין.

לגופו של ההסכם, אמר לין, כי הוא עלול להמריץ את העובדים לא להגיע לסכומים סופיים עם הממשלה אלא למשוך את המו"מ ככל הניתן וזאת כדי להגדיל את ההטבות הכספיות שיצברו לזכותם על פי לוח הזמנים שנקבע.

"יש להתפלא במיוחד על היועץ המשפטי לממשלה, עליו מוטלת אחריות מלאה לשמור על השלטון, שלא נקט צעדים של ממש נגד אלה שבפועל הפרו בריש גלי את הצווים וכל מה שעשה היה להוציא מכתב ליו"ר ההסתדרות לקבלת תגובתו", אמר לין.

לין: "חמורה במיוחד היא העובדה שבמסגרת ההסכם הוסכם שלא להפעיל את מספנות ישראל במשך 9 חודשים ומצד שני הותר למעשה לעובדים לשבות או לשבש את עבודת הנמלים, אם המספנות יופעלו לאחר מועד זה. זוהי בעצם הזמנה לגרום שוב שיבושים בנמלים בתום התקופה".