לאחר בחינה מחודשת: ההדחה של ועד עגינה בנמל חיפה עומדת בעינה

לאחר שברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, הבטיח לשוב ולבחון את ההחלטה על הדחת חברי ועד העגינה בנמל חיפה התברר אתמול כי ההחלטה בעינה עומדת - אילן דנן, יואב בוזגלו וירון עטיה מודחים מתפקידם לאחר שנמצאו אשמים בהפרת מרות ההסתדרות. יגאל כהן: אני לא יכול לבוא ב


00:00 ,14.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, הבטיח לשוב ולבחון את ההחלטה על הדחת חברי ועד העגינה בנמל חיפה התברר אתמול כי ההחלטה בעינה עומדת - אילן דנן, יואב בוזגלו וירון עטיה מודחים מתפקידם לאחר שנמצאו אשמים בהפרת מרות ההסתדרות. יגאל כהן: אני לא יכול לבוא במקום ועדת המשמעת. יש נוהלים
 
צדוק בטא, עובד הסתדרות, ישמש כמזכיר ועד עגינה עד אשר ייבחר ועד ומזכיר חדש. למערכת port2port  נודע כי ככל הנראה תתקיים מחר אסיפה במחלקה לשם בחירת ועד חדש.
 
כזכור, הורתה ועדת חברי המשמעת של ההסתדרות על פיזור ועד העגינה בנמל חיפה. זאת לאחר שחברי ועד עובדי עגינה ביקשו שלא לקבל ייצוג של ההסתדרות בפני בורר שמונה לפתור מחלוקות בין הנהלת הנמל לבין נציגי העובדים סביב סוגיית הפרמיות לעובדים והסכם מעבר למתחם חדש.
 
אילן דנן, עד לאחרונה מזכיר יו"ר ועד עגינה בנמל חיפה, טען כי לאורך כל תקופת כהונת הוועד ההסתדרות במרחב חיפה לא נתנה גיבוי לנציגי הוועד ולעובדים. אילן דנן ציין שבשל משבר האמון שנוצר עם נציגי המרחב, ביקשו חברי ועד העגינה שלא לקבל את הייצוג של ההסתדרות מחוז חיפה באותה פגישת בוררות שנתקיימה באמצע חודש אוקטובר.
 
לאחר שוועדת המשמעת של ההסתדרות מצאה אותם אשמים בהפרת מרות ההסתדרות ודרשה להדיחם, קיים דוד פרץ, יו"ר ועדי העובדים בנמל, אסיפת מזכירות ביוזמתו ובה הציגו חברת ועד עגינה את טיעוניהם. בתום האסיפה הגישו כל הוועדים בנמל מכתב לברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, בו הוא מתבקש לדחות את ההחלטה של ועדת המשמעת להדיח את ועד עגינה ולבחון מחדש את הדברים.
 
במקביל קיים דודו פרץ הידברות עם רפי מסט, נציג ההסתדרות שהתעמת עם נציגי ועד העגינה במפגש הבוררות שהוביל למעשה לפיצוץ בין ועד עגינה לבין ההסתדרות. מסט ציין באוזני פרץ שהוא חש פגוע מיחסם של ועד העגינה. שעה קלה מאוחר יותר יצרו קשר נציגי ועד העגינה עם רפי מסט והביעו את התנצלותם.
 
חברי ועד העגינה שיגרו, בנוסף, מכתב לברוך זלץ בו ציינו כי לא היתה להם כל כוונה להפר את מרות ההסתדרות והמהלכים שנקטו היו בגדר "אקט של מחאה". לטענתם, הדברים לא הובנו כהלכה.
 
אילן דנן, מזכיר ועד עגינה, אף נפגש עם ברוך זלץ שהבטיח לבחון מחדש את הדברים עם רפי מסט ולתת תשובה בהמשך אם וכיצד יתקדמו פני הדברים. כאמור, אתמול נודע כי ההדחה בעינה עומדת.
 
בשיחה עם PORT2PORT אמר אילן דנן: "נודע לנו שמדיחים אותנו. ההסתדרות במרחב לא מקבלת את המכתב שבו הבהרנו שאנו כן מקבלים את מרות ההסתדרות. הם טוענים שהפרנו את מרות ההסתדרות שזו טענה שאין לה בסיס. היה ויכוח ענייני והיו לנו טענות מוצדקות לגבי סכסוך עבודה ונושא של פרמיות. השקענו שעות עבודה ללא תמורה, ימים כלילות. באנו לייצג את העובדים נאמנה ואני חושב שעשינו כך. חבל".
 
יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר בשיחה עם port2port כי "אני לא יכול לבוא במקום ועדת המשמעת. יש נוהלים, ואם הם רצו לערער על ההחלטה של ועדת המשמעת הם היו צריכים לפנות לרשות השיפוט של ההסתדרות. הם הגיעו לברוך זלץ והוא לא הבטיח להם כלום אלא לבדוק את העניין".