כנס הספנות: יגאל מאור הירצה על דרך המשי החדשה

מנהל רשות הספנות והנמלים העביר את ההרצאה המרכזית בכנס הספנות הישראלי שגרמה לעניין רב. מאור הרצה על דרך המשי החדשה, כוונות הסינים באזור והסביר מדוע בחרו לבנות נמל חדש בחיפה דווקא


15:11 ,16.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, העביר אתמול בכנס הספנות הישראלי השנתי את ההרצאה המרכזית. הרצאתו של ר/ח מאור, שכותרתה היתה "רומן סיני – ישראל ומיצובה באסטרטגיית 'דרך המשי' הסינית", הצליחה לרתק את קהל השומעים שלא הצליחו להתיק עיניהם מהמצגת ומהדובר הכריזמטי.

 

ר/ח יגאל מאור הציג לנוכחים את התוכנית האסטרטגית הנוכחית של סין, אשר ידועה כיום בשם OBOR  (ר"ת של One Belt, One Road) ומאחדת בתוכה חגורה יבשתית ונתיב ימי, וידועה גם בשם "דרך המשי החדשה". במסגרת ההרצאה הראה ר/ח מאור כיצד ישראל משתלבת בתוכנית הסינית, מה עשויות להיות הכוונות של הסינים והסביר מדוע לפי דעתו הסינים בחרו בזיכיון לבנות נמל חדש בחיפה דווקא ולא באשדוד.

 

יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי "ללא ספק זו היתה אחת ההרצאות הכי טובות ששמעתי בחיי. הרצאה מרתקת ברמה של הצגת דוקטורט. אנשים באולם לא זזו, אף אחד לא קם מהכיסא. זה היה משהו מיוחד".