גדות השיקה את האונייה "Chemical Challenger"

קבוצת גדות צירפה לצי שלה שתי מכליות כימיקלים חדשות השנה, שיפליגו בקו הטראנס-אטלנטי ויפקדו גם את נמלי מצרים ותורכיה


10:43 ,17.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע ציינו בקבוצת גדות את השקת האונייה "Chemical Challenger" במסוף הכימיקלים שבנמל חיפה.

 

בנייתה של ה"Chemical Challenger" במספנות Asakawa ביפן הושלמה לפני כשנה, כשאליה הצטרפה כעבור מספר חודשים האונייה-אחות "Chemical Hunter". שתי האוניות נמצאות בבעלות של קבוצת גדות, שהצי שלה מונה עשר אניות, חלקן בבעלות עצמית וחלקן מוחכרות.

 

בטקס ההשקה נכח, בין שאר האורחים, מנכ"ל חברת Chemship ההולנדית נילס גרוץ', שהיא החברה המפעילה את קו הכימיקלים עבור קבוצת גדות. בדברי הברכה שלו אמר גרוץ': "אני שמח מאוד להיות פה. הגעת האונייה לחיפה היוותה אתגר, עם שינויים של הרגע האחרון. Chemship מפעילה את קווי האוניות עבור קבוצת גדות מזה שנים רבות. ה'Chemical Challenger' תפליג במסגרת הקו הטראנס-אטלנטי, הפוקד גם את מצרים ותורכיה.

 

"מגזר הספנות עובר שנים קשות, כשזה למעלה משבע שנים שהפעילות הואטה וכתוצאה אין בנייה של מכליות חדשות. אנו נלהבים מהעובדה שבנינו שתי אוניות חדשות, בתמיכה מלאה של גדות. Chemship משרתת את השוק הישראלי מזה כארבעה עשורים, והמחויבות שלנו לשוק הינה ארוכה ומתמשכת".

 

אמר נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה: "אני שמח לברך את ידידי מוטי לוין על שיתוף הפעולה בין גדות, Chemship וחברת קונמרט, מהמכובדות והוותיקות בחברות לשכת הספנות. אנו נמצאים בתקופה בה נבנים בישראל נמלים חדשים, שיוכלו לאכלס את האוניות הגדולות הנבנות כיום. הולנד וישראל קשורות יחד בקשרים עבותים במגזר הספנות, ואין פלא ש-Chemship וגדות פועלות ביחד. קפטן ה'Chemical Challenger' הפליג במשך שנים ארוכות על אוניות ישראליות ואין לי ספק שמדובר בהתחלה של שותפות ארוכה ורווחית".

 

מנכ"ל קבוצת גדות מוטי לוין בירך את הנוכחים וציטט את דברי המלך שלמה (משלי ל'): "שלושה המה נפלאו ממני וארבעה לא ידעתים: דרך נשר בשמים, דרך אונייה בלב ים, דרך נחש עלי צור ודרך גבר בעלמה", המתארים את נפלאות הניווט".

 

הוסיף לוין: "אנו נמצאים במאה ה-21 וה'Chemical Challenger' הינה אונייה מודרנית, שתוכננה על פי סטנדרטים גבוהים מאוד של בטיחות לשאת את כל סוגי הכימיקלים, כולל מטענים מסוכנים, והינה אחת הספינות המתקדמות שקיימות כיום. אנו מאחלים לספינה הפלגות בטוחות והצלחה כלכלית, וכברכת הספנים: 'שתמיד יהיו לה מספיק מים מתחת לשוקע'".

 

לוין כיבד את המספנה היפנית וביקש מהנוכחים להרים כוס לחיי הספינה החדשה
ולברכה ב-"Kampai" היפני המסורתי.

 

לאחר ביקור וסיור באונייה הסבו הנוכחים לארוחת צהריים.