ישיבת מו"מ ראשונה בנושא הנמלים: כל הצדדים מביעים בינתיים שביעות רצון

אתמול התקיימה בבית הועד הפועל ישיבת המשא ומתן הראשונה בין נציגים מטעם הממשלה בראשותו של מר עמוס רון לבין נציגי ההסתדרות והנמלים, בנושא המחלוקות הקיימות בין הצדדים בכל הקשור לשינויים


00:00 ,23.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול התקיימה בבית הועד הפועל ישיבת המשא ומתן הראשונה בין נציגים מטעם הממשלה בראשותו של מר עמוס רון לבין נציגי ההסתדרות והנמלים, בנושא המחלוקות הקיימות בין הצדדים בכל הקשור לשינויים המבניים בנמלים. על פי שני הצדדים, הפגישה התנהלה באווירה טובה.

סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים הוא בשאלה איזה גוף יהיה אחראי על החברות הממשלתיות שינהלו את הנמלים, כלומר, על פי עמדת הממשלה יוקמו 4 חברות ממשלתיות עצמאיות כששלוש מתוכן תנהלנה את הנמלים ואילו הרביעית תהיה אחראית על נכסי הנמלים, ואילו ההסתדרות דורשת כי אותה חברה רביעית תישאר רשות נמלים, במתכונת זו או אחרת, שתהיה חברת-אם ושתהיה אחראית לניהולן של שלושת חברות הניהול בנמלים, כחברות בנות.

מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, שעומד בראש צוות המשא ומתן מטעם הממשלה אמר כי בפגישה עם נציגי ההסתדרות הוחלט לא למסור הודעות ביניים על תוכן הפגישה. לדבריו, באופן כללי האוירה היתה מאד ענינית, מאד קומוניקטיבית, נעשתה בגילוי לב ומתוך רצון למצוא פתרון.

מר רון מוסיף כי בינתיים סוכם על סדנא בת יומיים שתיערך לנציגי הועדים של הנמלים בהם ישתתפו נציגי ההסתדרות, רשות הנמלים והממשלה ושבה יוצגו המבנים הארגוניים השונים והאלטרנטיבות השונות. כן סוכם על המשך תהליך המו"מ לגיבוש הסדר.

לדבריו, מבחינת ביה"ד לעבודה נותרו עוד כשבועיים וחצי בהם יש להגיש הצעה להסדר. אמנם סוכם בין הצדדים על 100 ימים של שקט, אך בית הדין הארצי לעבודה קצב 30 יום להגעה להסדר כך שאם עד ה- 6 לנובמבר לא יצליחו להגיע לסיכומים אפשר יהיה לבקש הארכה נוספת מבית הדין לעבודה.

מר חיים שייב, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אמר שזו היתה פגישה פרוצדורלית שבה סוכמו סדרי המו"מ, ושבמהלכה הוקצבו יומיים לעריכת סדנא בשיתוף עם נציגי הועדים ושלאחריה יפתח מו"מ אינטנסיבי במהלך השבועיים וחצי שנותרו, על מנת להגיע להסכם.

בישיבה אתמול לקחו חלק גם מזכירי הוועדים השונים משלושת הנמלים ומהמשרד הראשי של רשות הנמלים.