יופחתו היטלי הצפיפות בקווי צים

החל מ-1 במאי יופחתו היטלי הצפיפות בקווי צים לארה"ב ולמזרח הרחוק בכ-40 אחוזים, זאת בעקבות דרישת איגוד המשתמשים בהובלה ימית. גד שפר: "אני מקווה כי נראה הפחתות דומות כבר בימים הקרובים גם בחברות האחרות"


00:00 ,29.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-1 במאי יופחתו היטלי הצפיפות בקווי צים לארה"ב ולמזרח הרחוק בכ-40 אחוזים, זאת בעקבות דרישת איגוד המשתמשים בהובלה ימית. גד שפר: "אני מקווה כי נראה הפחתות דומות כבר בימים הקרובים גם בחברות האחרות"
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי בעקבות דרישת גד שפר, יו"ר האיגוד, הודיעה חברת צים כי היא מפחיתה את היטלי הצפיפות שהיא גובה בשיעור ניכר: החל מ-1 במאי 2008 יהיו ההיטלים בקווי צים לארה"ב 60 דולר למכולה במקום 105 דולר, ובקווים למזרח הרחוק 30 דולר למכולה במקום 50 דולר למכולה.
 
בפנייתו של יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, לצים נאמר כי ההקלה במצב הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד הביאה כבר  להפחתה משמעותית ביותר בהיטלי הצפיפות בקווים רבים לישראל ובראשם קווי הקונפרנס EMTA– צפון-מערב אירופה – ישראל. אולם, למרות ירידה זו נותרו היטלי הצפיפות בקווים אחרים של צים בשיעורים גבוהים בהרבה, ובייחוד ההיטל לקווים לארה"ב, שנותר בשיעור של 105 דולר ל-TEU.
 
 "לאור ההפחתה בשיעור היטלי הצפיפות בנמלי צפון-מערב אירופה היה ראוי לבצע הפחתה דרסטית ומיידית גם בשיעור היטלים אלו בכל הקווים, כולל קווי המזרח הרחוק וכמובן קווי ארה"ב", כתב שפר במכתבו לצים. "נראה לנו כי לא ייתכן שקיים פער כה גדול בין שיעור ההמתנות החריגות של אניות קווי הקונפרנס EMTA בנמלי ישראל לבין שיעור ההמתנות החריגות של אניות אחרות. מדובר בהפרש של 875% (!) בין שיעור ההיטל בקווי צפון-מערב אירופה לבין שיעורו בקווי ארה"ב".
 
כאמור, בעקבות הפנייה החליטה צים להפחית את היטלי הצפיפות.
 
גד שפר הביע שביעות רצון מהיענותה של צים ואמר "בנושא ההיטלים מהווה חברת צים 'סמן ימני' לחברות ספנות וסוכני אניות אחרים, אני מקווה כי נראה הפחתות דומות כבר בימים הקרובים גם בחברות האחרות".