יו"ר מועצת המובילים והמסיעים: הרפורמה בנמלים נכשלה

גבי בן הרוש אמר כי הישגי הרפורמה הם "דלים ומאכזבים" והוסיף כי חברות ההובלה מפסידות מאות אלפי שקלים ביום בגלל שעות המתנה ארוכות בנמלים


00:00 ,27.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש אמר כי הישגי הרפורמה הם "דלים ומאכזבים" והוסיף כי חברות ההובלה מפסידות מאות אלפי שקלים ביום בגלל שעות המתנה ארוכות בנמלים 
 
במלאת שנה לרפורמה בנמלים אמר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים כי הרפורמה לא השיגה את מטרותיה ומבחינת המשתמשים בנמלים מדובר בכישלון. בן הרוש הוסיף כי קיימת אי שביעות רצון מקצב ההתקדמות ברמת השירות שציפו לה ובמיוחד בכל מה שקשור בשעות ההמתנה הרבות של המשאיות בנמלים 
 
בן הרוש דיבר בכנס מיוחד שנערך אתמול במלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן לציון שנה לרפורמה בנמלים. בכנס השתתפו מאות נציגים בהם מנהלי הנמלים חיפה ואשדוד, נציגי העובדים, ציבור המשתמשים בנמלים ונציגים של מועצת המסחר והספנות הפלסטינית. שר התחבורה מאיר שטרית היה אורח הכבוד בכנס.
 
בתשובה לשאלה שהציגו מארגני הכנס מה היו השפעותיה של הרפורמה בנמלים על המשק, האם המודל של ניהול עסקי בחסות ממשלתית הצליח, האם ישנה תחרות אמיתית ומה היא רמת השירות ללקוחות השיב יו"ר מועצת המובילים והמסיעים כי ההישגים הם דלים ומאכזבים.
 
בן הרוש אמר כי חברות ההובלה מפסידות מאות אלפי שקלים ביום והתעשיינים שוקלים להגיש תביעות אישיות נגד הדירקטורים של הנהלות הנמלים על הנזקים שנגרמים להם.
 
בחברות ההובלה הזעם הוא גדול. על פי החישובים שנעשו מפסידה משאית שפוקדת את הנמלים כ-1,000 שקל ביום. משקל שעת ההמתנה בנמלים כבד ממשקל שעות הפעילות העסקית של המשאית. קולות האיומים על השבתות ועיצומים לא חדלו, ונראה כי מה שהיה הוא שקיים והוא שיהיה אם לא גרוע מזה.
 
בן הרוש קרא לעובדים ולהנהלה לא להחריף את ממדי הסכסוך, לחפש דרך מהירה ליישר את ההדורים ולמצוא פתרון לחילוקי הדעות.
 
בן הרוש אמר כי לארץ הגיע גל של אוניות עם מטען חיוני למשק וכי בקצב העבודה הנוכחי אין סיכוי להתגבר על גודל העבודה שהצטברה ולכן הכרחי להפעיל את הנמל המתכונת חירום. "מה שאסור וייתקל בתגובה חריפה של ארגוני המשתמשים בנמלים" הזהיר בן הרוש, "הוא ניסיון כלשהו לשבש את העבודה בנמלים".