יו"ר ועד העובדים בחיפה: לא תהיה הנפקה בחיפה עד שיוסדרו כל הנושאים

העובדים שכרו את שירותיהם של שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, ושל עו"ד פרוכטמן לטובת המו"מ הקרב עם האוצר על הסכמי השכר החדשים ואף הקימו אגודה שיתופית לטובת רכישת מניות בהנפקה. מאיר תורג'מן מזכיר לאוצר: בשנת 2010 אנחנו נכנסים לתקופה של חוסר שקט


00:00 ,20.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

העובדים שכרו את שירותיהם של שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, ושל עו"ד פרוכטמן לטובת המו"מ הקרב עם האוצר על הסכמי השכר החדשים ואף הקימו אגודה שיתופית לטובת רכישת מניות בהנפקה. מאיר תורג'מן מזכיר לאוצר: בשנת 2010 אנחנו נכנסים לתקופה של חוסר שקט
 
ועד עובדי נמל חיפה, בראשות מאיר תורג'מן המשמש כיו"ר ועד הטרנספורט, שכר לאחרונה את שירותיהם של שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, של עו"ד יואב פרוכטמן, שותף במשרד זליגמן ושות' ושל היועץ האסטרטגי יוסי ליבוביץ. זאת, לטענת תורג'מן, כחלק מהיערכות העובדים לפקיעת הסכם השקט התעשייתי שנחתם במהלך שנת 2005 לתקופה של 5 שנים והכניסה למשא ומתן מול משרד האוצר והתחבורה על הסכמי עבודה חדשים וכן של הנפקת 15% ממניות חברת נמל חיפה בתחילת שנת 2010.
 
מאיר תורג'מן ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי העובדים נערכים לקראת "ימים קשים" כהגדרתו, הכוללים מאבק על הסכמי השכר החדשים, שמירת שטחים, ההנפקה הצפויה וכן הרפורמה הצפויה בתעריפים.
 
תורג'מן ציין כי השבוע תתקיים בחברת נמל חיפה אסיפה של ועדי העובדים במהלכה יקבלו העובדים מידע על המהלכים הצפויים של ועד עובדי הנמל ואף ידונו בנושא הצעדים לטובת השגת מטרותיהם.
 
לדברי תורג'מן, ועד העובדים יתנגד לכל קידום של הרפורמה כל עוד לא תיפתר המחלוקת עם חנ"י ועם עיריית חיפה על סיפוח שטחים נוספים לחברת נמל חיפה (שטח הנמל המערבי, הוספת 95 דונם למסוף העורפי בקישון, שטח שער מספר אחד בקישון), יובטח שיתוף העובדים בנושא הרפורמה בתעריפים ומעל לכל - תובטח איתנותה הפיננסית של חברת נמל חיפה. "לא תהיה הנפקה בנמל חיפה עד שכל הנושאים לא יסתדרו", הזהיר תורג'מן.
 
תורג'מן קרא למשרד האוצר ולמשרד התחבורה לפתוח כבר היום במשא ומתן על הסכמי השכר החדשים והזהיר את האוצר והתחבורה "לא לעשות צעדים חד צדדיים – כל צעד אשר יגרום לנו להרגיש עם הגב אל הקיר יזכה בתגובה הולמת". תורג'מן ביקש להזכיר לאוצר כי בשנת 2010 פג השקט התעשייתי "ואנחנו בעצם נכנסים לתקופה של חוסר שקט".
 
- מדוע שהאוצר והתחבורה יחתמו עם הוועדים וההסתדרות הסכם לשקט תעשייתי לאחר שהוכח במהלך חמש השנים האחרונות שהעובדים הפרו את השקט הזה מספר פעמים?
 
תורג'מן: "בתקופות שלא היה שקט תעשייתי הדבר נבע בגלל גחמה זו או אחרת של משרד החבורה או של משרד האוצר. אנחנו לא הפרנו את השקט התעשייתי בגלל בקשות לתוספות שכר או תנאים מועדפים, תמיד זה היה כהגנה על הזכויות שלנו בהסכם הרפורמה כנגד מחטפים חד צדדים של האוצר והתחבורה כגון מודל הלנד-לורד, שזה שיגעון גדלות של מישהו שלא מבין בנושא, או כגון נושא ה-TOS עם ההנהלה הקודמת כאשר רצינו להבטיח את הזכויות של העובדים".
 
תורג'מן התייחס לנושא הרפורמה בתעריפים ואמר כי כיום מתנהל מו"מ בנושא בתוך משרד התחבורה. "הובטח שנהיה שותפים בעניין הזה שכן פגיעה בתעריפים מהווה פגיעה בהכנסות של העובדים וכניסה של חברת הנמל לגירעון. אם תהיה הנפקה בחברת נמל חיפה זה יקרה רק כשאנחנו איתנים על הרגליים ולא נמצאים בסכנה".
 
יו"ר ועד עובדי חיפה ביקש לציין בנושא זה כי עובדי הנמל הקימו אגודה שיתופית אשר מטרתה לרכוש מניות בהנפקה הצפויה.
 
לטענת תורג'מן, רצונה של עיריית חיפה בסיפוח שטח הרציף המערבי לרשותה והפיכתו לטיילת לטובת תושבי העיר, נוגדת את ההסכמים עם חנ"י לפיהם השטח, אשר מסומן בצהוב, אמור להיות מוחכר לידי חברת נמל חיפה לתקופה של 49 שנה. תורג'מן טוען כי סיפוח השטח לידי עיריית חיפה עלול לפגום בהכנסות החברה ובאיתנות הפיננסית שלה דבר אשר יכול בסופו של דבר לשיבושים בהנפקת החברה. "בנושא הזה העירייה פתחה חזית מול ועדי העובדים. השטחים לא יועברו לידי העירייה, הם יבינו שם מה זה ועדי עובדים".
 
תורג'מן ציין כי בעקבות ביקורו האחרון של יו"ר ההסתדרות החדשה, עופר עיני, בנמל חיפה, במהלכו נדון נושא תוספת 5% לעובדי הנמל החדשים אשר התקבלו לעבודה בנמל לאחר שנת 2005, מסתמן כי בנושא זה קיימות הבנות עם האוצר לטובת העובדים.