יו"ר איגוד המשתמשים קורא להפעיל את נמל היובל לאלתר

אייל מלמוד לשרי האוצר והתחבורה: "אני קורא לכם לפרוץ את המצור על המשק הישראלי ולפתוח לאלתר את נמל היובל. אני פונה אליכם בפתח היום ה-15 לשביתת העובדים בנמלי ישראל, מתוך דאגה עמוקה למשק הישראלי"


00:00 ,28.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אייל מלמוד לשרי האוצר והתחבורה: "אני קורא לכם לפרוץ את המצור על המשק הישראלי ולפתוח לאלתר את נמל היובל"

"אני פונה אליכם בפתח היום ה-15 לשביתת העובדים בנמלי ישראל, מתוך דאגה עמוקה למשק הישראלי. לא זכורה לי שביתה ארוכה כל כך בנמלי ישראל. עושה רושם שמעשי פרץ זה (עמיר) עולים בחומרתם ובמידת הנזק שהם גורמים למשק בכלל ולמגזר העסקי בפרט על ימי פרץ ההוא (יהושע) אותו אנו נוהגים לזכור לשמצה", כתב הבוקר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אייל מלמוד, אל שרי האוצר והתחבורה.

לדבריו, הסכנה לשלטון החוק בישראל הופכת להיות מוחשית יותר עם כל יום שעובר מבלי שננקט צעד כלשהו להפסיק את הפרת החלטת בית הדין הארצי לעבודה מצד עובדי הנמלים.

"לאורך השנה האחרונה דיברתם איתנו על חלופות לנמלי ישראל וקראתם לנו להשתמש בהם. אני קובע בצער כי אין בחלופות אותן הצעתם כל ממש", כתב מלמוד וציין כי נמל עקבה סתום לחלוטין במטענים המיועדים לעירק, העברת מטענים דרך מעבר הגבול לניצנה אל נמלי מצרים יקרה ולא יעילה עד להחריד ואילו מספנות ישראל אינה אופציה בשלב זה, גם בגלל איסור בית הדין לעבודה.

"לעומת זאת", ציין מלמוד, "עומדת לרשותכם חלופה אחרת אותה אתם יכולים להפעיל בתוך זמן קצר ביותר והיא – נמל היובל. נמל היובל, גם במצבו הנוכחי (שני מנופי גשר ושישה מנופי שער כבר מוכנים לשימוש), יכול לתת פתרון מיידי ליותר משליש מהסחר הישראלי, דהיינו לכ-1,200 מכולות ביממה".

הוא ציין כי מדובר בפרויקט הגדול ביותר, שהוקם במדינת ישראל בשנים האחרונות. אך, נמל היובל עומד משמים עקב החלטת עובדי הנמלים, אותם אלה המשביתים היום את המשק, שלא לשתף פעולה עם פתיחתו.

"פרויקט זה, שאמור היה להיות נושא דגל הרפורמה בנמלים נשאר שבוי בידי העובדים. זה הזמן לעשות מעשה. פתיחת נמל היובל לאלתר הוא בהישג יד וניתן לעשות זאת. אין כאן פגיעה בעובדים קיימים, אלה פשוט אינם", כתב.

מלמוד ציין כי בגיוס מיידי של כ-100 עובדים ניתן לפתוח את הנמל ולהפוך אותו למקום עבודה שוקק. לדבריו, "הגרעין הקשה" של העובדים, צריך להיות כ-30 מנופאים, אותם יהיה צורך לגייס בשלב הראשוני בחו"ל ותוך כדי עבודה ניתן יהיה להכשיר עובדים ישראלים.

"אני קורא לכם לפרוץ את המצור על המשק הישראלי ולפתוח לאלתר את נמל היובל", סיכם.