יו"ר איגוד המשתמשים: בקרוב ניתן יהיה לממש את הזכאות לפיצוי בגין תום מסע

"אייל מלמוד: "למרות העיכוב, אני סבור שיש חשיבות תקדימית יוצאת דופן במהלך זה, שבו הממשלה הכירה בחוסר הצדק שבנזקים החמורים, שנגרמים לבעלי המטענים, עקב השבתת הנמלים, והסכימה לפצות"


00:00 ,25.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"אייל מלמוד: "למרות העיכוב, אני סבור שיש חשיבות תקדימית יוצאת דופן במהלך זה, שבו הממשלה הכירה בחוסר הצדק שבנזקים החמורים, שנגרמים לבעלי המטענים, עקב השבתת הנמלים, והסכימה לפצות"

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אייל מלמוד, שיגר בימים אלו הודעה אל חברי איגוד המשתמשים שלפיה בקרוב הם יוכלו לממש את זכאותכם לקבלת פיצוי כספי בגין ההוצאות הישירות שהיו עקב הכרזות "תום מסע" של חברות הספנות בזמן השביתה בנמלים. כזכור, הכרזת תום מסע פירושה שמטענים נפרקו בנמלים זרים ובעלי המטענים נדרשו לתשלום עבור הובלה נוספת על העברת המטענים מנמלים אלו ליעדם בישראל.

מלמוד ציין כי הודעה מפורטת על דרך קבלת ההחזר תתפרסם בימים הקרובים. ההחזר יבוצע ע"י רשות הנמלים, לאחר קבלת אישור מאיגוד המשתמשים, כמבצעי בדיקת המסמכים הנדרשים להוכחת התשלום (שטר מטען וחשבון מטענים).

עוד צויין כי הפיצוי יינתן בעבור מכולות, מכוניות, ציוד מכני הנדסי ומטען נוסף, שלגביהם הכריזו חברות הספנות "תום מסע" עקב השביתה בנמלי ישראל, בין ה- 30 בספטמבר לבין ה- 10 באוקטובר 2003, ושנפרקו בפועל מחוץ לנמלי ישראל ונגבו לגביהם דמי הובלה נוספת (Additional Freight) או שנגבו לגביהם דמי המתנה, מחוץ לנמלי ישראל (Detention), במסגרת הסכמה מיוחדת בין אגוד המשתמשים, חברות הספנות והממשלה. כל זאת, לגבי מטענים, שנכללים ברשימה מפורטת, שגובשה על בסיס המידע מחברות הספנות.

יו"ר איגוד המשתמשים ציין כי ההחזר יינתן לבעלי המטענים המופיעים בשטר המטען. לפיכך, על בעלי מטענים, שמטעניהם לא הגיעו לארץ על שמם, לפנות ישירות למשלחים הבינלאומיים, המופיעים בשטרי המטען כבעלים, בעניין ההחזרים.

"שביתות בנמלי ישראל, הן רעה חולה של עשרות בשנים. בעלי המטענים תמיד נשאו בעיקר הנזקים וחלק המובילים. נראה לנו שאנו עומדים לתקן את העוולה ולשנות את המדיניות של הממשלה בעניין. התוצאה של הפעילות שלנו היא תפיסה חדשה שעל פיה נזקי שביתה שנגרמו ע"י עובדי הרשות ישולמו מקופת הרשות. לצערי נאלצנו לנהל מאבק ארוך ומתיש, כדי לממש הבטחה זו, מה שעיכב את הפיצוי. למרות העיכוב, אני סבור שיש חשיבות תקדימית יוצאת דופן במהלך זה, שבו הממשלה הכירה בחוסר הצדק שבנזקים החמורים, שנגרמים לבעלי המטענים, עקב השבתת הנמלים, והסכימה לפצות אתכם", כתב מלמוד.