יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: מתעלמים מהמשתמשים בקביעת התעריפים החדשים

"הועדה הממשלתית שהוקמה לקביעת מבנה התעריפים החדש בנמלים מתעלמת מהנושאים העיקריים בנטל – המשתמשים בהובלה הימית", כך אומר גד שפר, יושב ראש איגוד המשתמשים בהובלה הימית


00:00 ,12.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"הועדה הממשלתית שהוקמה לקביעת מבנה התעריפים החדש בנמלים מתעלמת מהנושאים העיקריים בנטל – המשתמשים בהובלה הימית", כך אומר גד שפר, יושב ראש איגוד המשתמשים בהובלה הימית.
 
לטענת שפר, הועדה דנה כבר חודשים ארוכים במבנה התעריפים בנמלים, ועתידה להגיש את מסקנותיה בחודש הבא, אך עד כה איש לא התייעץ עם המשתמשים בהובלה הימית, היצואנים והיבואנים.
 
לדבריו, שיעור אגרות הרציף הסווארות והסבלות הנגבים כיום בנמלי ישראל הוא נושא לביקורת כבר שנים רבות. "התעריפים יכולים לשמש כלי חיוני לקיום התחרות בין הנמלים, אם המבנה החדש אכן יענה על הצרכים ויאפשר מאבק על לקוחות הנמל על ידי שימוש בגובה התעריפים כתמרוץ ללקוחות".
 
הוא ציין שגורמים בענף חוששים כי קביעת מבנה חדש לתעריפים, בלא התייעצות עם הלקוחות השונים של הנמלים, ובלא בנייה זהירה בשלבים, תפגע ברבים מהמשתמשים בנמלים. מדובר בענף הבנוי על חוזים ארוכי טווח.
 
"באין מידע על עבודת הועדה, המשתמשים בהובלה הימית מקווים היא כי בכוונת הועדה לקבוע תעריפים שיהוו תעריפי מקסימום, וכך יתאפשר לנמלים להתחרות על הלקוחות על ידי הוזלת עלויות. היצואנים חוששים כי, על פי השמועה, ההצעות המתגבשות בוועדה יביאו לתוספת עלות של מאות מיליוני שקלים ויגרמו לזעזוע בסחר החוץ של ישראל", אמר שפר.
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית יכנס ביום ראשון הקרוב יום עיון בנושא התחרות בין נמלי ישראל. באיגוד רואים ביום עיון זה הזדמנות אחרונה (ולמעשה גם ראשונה) שבה יוכלו המשתמשים, וגורמי הספנות האחרים, להשמיע את דברם בנושא. גד שפר קרא לחברי הועדה לשמוע ולהפנים את עמדותיהם של לקוחות הנמלים.
 
ביום העיון ישתתפו, מלבד חברי איגוד המשתמשים בהובלה הימית, כל הגורמים הקשורים לעבודת הנמלים: חברות הספנות, המכס והלוגיסטיקה, וחברות הנמלים.