חרמש בהרמת כוסית בנמל חיפה: התחרות עם אשדוד עושה רק טוב

ראש עירית חיפה: אנו מחויבים לפרוייקט נמל הכרמל, נעשה הכל על מנת להאיץ תהליכים; עוזני: במצב הקיים הנמל פועל להגביר התפוקות ב-20%, וזאת עוד לפני הפיתוח של נמל הכרמל; חרמש בתגובה לטענת ראש העיר: נמצא את המנהלים הטובים במדינה ונביא אותם לחיפה. גם אם הם לא חיפ


00:00 ,28.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש עירית חיפה: אנו מחויבים לפרוייקט נמל הכרמל, נעשה הכל על מנת להאיץ תהליכים; עוזני: במצב הקיים הנמל פועל להגביר התפוקות ב-20%, וזאת עוד לפני הפיתוח של נמל הכרמל; חרמש בתגובה לטענת ראש העיר: נמצא את המנהלים הטובים במדינה ונביא אותם לחיפה. גם אם הם לא חיפאים זה בסדר
 
הבוקר נערך בבית הנתיבות בנמל חיפה טקס הרמת כוסית לקראת השנה החדשה. הטקס התקיים במעמד הרב הראשי לחיפה - שלמה שלוש, ראש העיר חיפה -יונה יהב, דוד חרמש – יו"ר חברת נמל לחיפה, עמוס עוזני – מנהל חברת נמל חיפה, יגאל כהן – יו"ר האגוד המקצועי בהסתדרות, נחום גנצרסקי – נשיא לשכת הספנות הישראלית, דודו פרץ – יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, דוד עמר – ראש עירית נשר, סוכני אניה ומשלחים בינלאומיים ואורחים רבים.
 
יונה יהב, ראש העיר: "אנו מחויבים לפרוייקט נמל הכרמל, נעשה הכל על מנת להאיץ תהליכים". יהב הביע את חוסר שביעות רצונו מכך שהשרותים בנמל ומנויים של אישים בנמל נעשים ע"י גופים ואישים שלא תושבי חיפה. על כך השיב לו, מעט אח"כ, עמוס עוזני מנכ"ל הנמל: "אם בנמל עובדים כיום 1000 עובדים, הרי שמתוכם 990 הם תושבי חיפה והסביבה, ולכן אין לזה משמעות".
 
נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, הציע: "לא חשוב מה היה, חשוב שמעתה ואילך יש לשפר ולהתקדם". הוא בירך בשם חברות הספנות וסוכני האניות את כל הגופים בנמל חיפה בשנה טובה בתפוקות טובות ובעלויות זולות.
 
יגאל כהן, יו"ר האגוד המקצועי בהסתדרות, שיבח את העובדים המסורים בנמל ודודו פרץ, יו"ר ועד העובדים אמר אחריו: "לעובדים ישנה מוטיבציה גבוהה להביא אניות לנמל חיפה ולחזק את הקשר של חברות הספנות עם הנמל".
עמוס עוזני, מנכ"ח חברת נמל חיפה, ציין שנעשים מאמצים ליצור קשרים אמיצים עם הלקוחות. הוא טען שצוואר הבקבוק בפיתוח הנמל הם שני פרוייקטים עיקריים: נמל הכרמל שלב א' (וצרוף שלב ב' אליו), ופרוייקט העורף שמשמעו קבלת יותר מ-1000 דונם בצד הדרומי של הנמל – רכישה/הפקעה של שטחים בבעלות ציבורית או פרטית.
 
עוזני הוסיף שכאשר העורף עמוס – התפוקה בקו המים יורדת. "זהו צוואר הבקבוק של פיתוח הנמל. במצב הקיים הנמל פועל להגביר התפוקות ב-20%, וזאת עוד לפני הפיתוח של נמל הכרמל".
 
עוד ציין עוזני שהנמל שואף לחיזוק אחיזתו בשוק הישראלי הקיים, בטיפוח השוק הפוטנציאלי המזרחי – הירדני, ובהקמת HUBשתפקידו להתחרות עם נמלים בים התיכון ובים השחור. על פי עוזני התחרות עם נמל אשדוד היא משנית.
 
דוד חרמש, יו"ר דירקטוריון הנמל, אמר: "אנו מטפלים בפיתוח נמל הכרמל שלב א', הכרמל שלב ב', שטח העורף וה-HUBהמתוכנן". הוא הוסיף: נמצא את המנהלים הטובים במדינה ונביא אותם לחיפה. גם אם הם לא חיפאים זה בסדר" בתשובה לטענותיו של ראש עירית חיפה.
 
חרמש איחל הצלחה לנמל אשדוד, וציין שהתחרות עושה רק טוב.
 
את הטקס הנחה משה גרימברג, עוזר למנהל הכללי בנמל חיפה.