חמישה מפעלי תעשייה הגישו תביעת נזיקין אישיות נגד ועדי העובדים בנמלים וההסתדרות

התאחדות התעשיינים: חברת קיסריה ורדינון, בגיר, סולבר תעשיות, סולבר חצור וחברת אס.פי.אי - הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעות נזיקין אישיות נגד ההסתדרות נגד ועד עובדי רשות נמל חיפה ונגד


00:00 ,02.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים: חברת קיסריה ורדינון, בגיר, סולבר תעשיות, סולבר חצור וחברת אס.פי.אי - הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעות נזיקין אישיות נגד ההסתדרות נגד ועד עובדי רשות נמל חיפה ונגד ועד עובדי רשות נמל אשדוד בסך של כ-2.8 מליון שקל, בגין הנזקים שנגרמו להם בשביתה האחרונה בנמלים; התביעות הוגשו באמצעות משרד עורכי דין גדעון ופישר ושות'.

חברת קיסריה ורדינון, חברת בגיר, חברת סולבר תעשיות, חברת סולבר חצור וחברת אס.פי.אי (תמציות טבע סולבר) - הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעות נזיקין אישיות נגד ההסתדרות, נגד ועד עובדי רשות נמל חיפה ונגד ועד עובדי רשות נמל אשדוד. התביעות הן בסך של כ-2.8 מליון שקל, זאת בגין הנזקים שנגרמו להם בשביתה האחרונה בנמלים. כך מסרה התאחדות התעשיינים.

התביעות הוגשו באמצעות משרד עורכי הדין גדעון פישר ושות'.

התאחדות התעשיינים מציינת, כי תביעת הנזיקין של חברת בגיר הינה על סך 1.253 מליון שקל; תביעת הנזיקין של חברת קיסרה ורדינון הינה על סך של כ-155 אלף שקל; והתביעות של החברות סולבר תעשיות, סולבר חצור ותמציות טבע סולבר - הינן על סך 1.440 מליון שקל.

התאחדות התעשיינים מציינת, כי בכך מגיע עד כה סך תביעות הנזיקין האישיות בגין השביתה האחרונה בנמלים לכ-7 מליון שקל (כזכור, התביעה הקודמת שהוגשה לאחרונה ע"י 10 מפעלים, הסתכמה ביותר מ-4 מליון שקל). בכך מגיע מספר המפעלים, שהגישו תביעות אישיות נגד ההסתדרות ונגד ועדי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד ל-15 במספר.

מהתאחדות התעשיינים נמסר, כי יתכנו תביעות נוספות של מפעלים.

על פי כתב התביעה מתברר, כי בין השאר, הוגשה תביעת נזיקין אישית נגד דוד פרץ - מזכיר ועד ציוד מכני, בנמל חיפה; מאיר תורג'מן - חבר ועד עובדי נמל חיפה; אלון חסן - מזכיר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד ונגד סלומון פינטו - מזכיר ועד עובדי נמל אשדוד. כן הוגשו תביעות נזיקין אישיות נגד 20 חברי ועדי עובדים נוספים בנמל חיפה ואשדוד.

בכתב התביעה נאמר, בין השאר, כי "החברות לא יכלו לעמוד בהתחייבותיהן לגבי אספקת מוצרים ונאלצו להוציא מכיסן כספים ניכרים, על מנת להקטין את נזקיהן, כתוצאה מהשביתה בה הפרו הנתבעים את צו בית הדין לעבודה מיום 22.7.04". עוד נאמר בכתב התביעה, כי "בשל מעשיהם המתוארים של הנתבעים, נגרמו ועדיין נגרמים לחברות נזקים כבדים, ההולכים וגדלים מיום ליום".

עוד נאמר בכתב התביעה, כי "הנתבעים עוולו כלפיהן ברשלנות, בגורמם הפרת חוזה, ובהפרת חובה חקיקה. הנתבעים פגעו בזכויות הקנייניות שלהן ואף במוניטין שלהן, תוך גרימת נזק ליחסי הבינלאומיים שלהן ולמסחר הבינלאומי של מדינת ישראל, על כל המשתמע מכך".