חיים שייב נציג ההסתדרות בשיחות על הרפורמה בנמלים: "חלה התקדמות גדולה"

"התקדמות גדולה היתה בשיחות אתמול, לראשונה מאז החל המו"מ", כך מסר חיים שייב, נציג ההסתדרות בשיחות על הרפורמה בנמלים.


00:00 ,13.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"התקדמות גדולה היתה בשיחות אתמול, לראשונה מאז החל המו"מ", כך מסר חיים שייב, נציג ההסתדכות בשיחות על הרפורמה בנמלים. עוד הוא הוסיף כי הוא מאמין שעמדות ההסתדרות נופלות על אזנים קשובות, ולדעתו היה אתמול יום מוצלח מבחינת המו"מ.

אתמול נמשכו הדיונים במסגרת הרפורמה בנמלים בין נציגי האוצר, ההסתדרות, נציגי העובדים ונציגי רשות הנמלים. הפגישה אתמול היא המשך לפגישה הראשונה מיום א' השבוע, כאשר הנושא היה הסדרי המעבר למבנה החדש.
מטעם האוצר השתתף אהרלה עוזיאלי, מטעם רשות החברות הממשלתיות השתתף שמעון בן חמו, ומטעם ההסתדרות חיים שייב. (יחזקאל דסקל, נציג רשות הנמלים נמצא במילואים).

עיקר ההתקדמות בישיבה נרשמה בשיחות הלא פורמליות שעלו לשולחן הדיונים.
בפעם הראשונה הוסכם שכל זכויות העובדים כיום יעברו לחברה החדשה, מה שגרם לחיים שייב לומר שהיתה התקדמות גדולה.
המחלוקות שנשארו סבבו סביב משך תקופת ההסכם הקיבוצי כאשר האוצר הציע, לדברי חיים שייב, הסכם ל-5 שנים וההסתדרות מצידה הציעה הסכם ל-30 שנה, ולדעתו של שייב זה יפול באיזה מקום שהוא באמצע.

דובר גם על שיפור התנאים של עובדי דור ב' העובדים כיום. ההסתדרות דורשת לשפר בצורה משמעותית את התנאים שלהם כדי להביא למצב של כמעט שווה לתנאי דור א'.

"אני מאמין שעמדות ההסתדרות נופלות על אזנים קשובות ולדעתי זה היה יום מוצלח מבחינת המו"מ" אמר שייב. כזכור, את החידוש בדיונים ניתן לייחס למזכיר ההסתדרות, עמיר פרץ, כאשר ביזמתו נקבעו צוותים קבועים למו"מ לעומת הדיונים בפעמים הקודמות, שבהם קשה היה להתקדם בגלל הנציגים שהוחלפו מפעם לפעם.