חברת נמל חיפה מסרבת לקבל מכולות המועברות ברכבת מנמל אשדוד אל שטחי אחסון בנמל עד שהרכבת תרוקן מטענים משטחה. הרכבת בתגובה: הדבר יוצר מצב בלתי אפשרי מבחינה לוגיסטית ותפעולית. נמל חיפה: "אין באפשרותנו לשמש מסוף עורפי"
למערכת Port2port נודע כי חוסר הסכמה שקיים בין חברת נמל חיפה לבין רכבת ישראל פוגע ביבואנים, סוכני המכס והמשלחים.
על פי מידע שהגיע למערכת port2port במהלך חודש אוקטובר פרסמה חברת נמל חיפה שתי הודעות לציבור הלקוחות, לפיהן היא אינה מקבלת מכולות המועברות ברכבת מנמל אשדוד אל שטחי אחסון בנמל.
ככל הנראה, חברת נמל חיפה דורשת מרכבת ישראל לפנות את מצבורי המכולות המאוחסנים כעת בנמל ורק לאחר שהפינוי יושלם היא תאשר קבלת מכולות המגיעות מנמל אשדוד. ככל הידוע, הרכבת, מסיבות השמורות עמה, אינה מוכנה להכניס קרונות ריקים לטובת פינוי הנמל.
למערכת port2port נודע כי כתוצאה מסכסוך זה מכולות מהאונייה Atmos, למשל, אשר נפרקו בחיפה ב-16 בספטמבר, טרם הועברו לאשדוד. כמו כן, מכולות אשר נפרקו בנמל אשדוד ב-4 באוקטובר מהאונייה Black Sea טרם הובלו לחיפה ברכבת.
מגורמים המעורים בנושא בענף נמסר כי ברגע שמקבל המטען, אשר מבקש לשחרר את המטען במהירות האפשרית, מבקש לערוך תיקון מצהר כדי שיוכל לשחרר את המכולה בנמל הפריקה, ישית עליו הנמל דמי אחסנה על פי התעריף המקובל. אותם גורמים ציינו כי גם חברת הספנות אשר היתה אמורה לבצע את המשך ההובלה ברכבת לא תוותר על דמי השהייה. התוצאה הנובעת מכך היא שבעל המטען, סוכן המכס והמשלח נושאים בהוצאות חריגות.
דב מרום, מנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית, המצוי בפרטי הפרשה, מסר כי בכוונת האיגוד להוציא בימים הקרובים מכתב חריף לשר התחבורה ולמנכ"ל משרדו על דרך התנהלותה של חברת נמל חיפה בנושא. "נמל חיפה פקוק, ויש לשער כי מספר רב של מכולות השטעון של חברת צים גורמות לכך. על הנמל לשרת בראש ובראשונה את המשתמשים בהובלה הימית לשם יצוא ויבוא ממדינת ישראל, ולא לשמש כמקום אחסנה למכולות".
מרום ציין כי כתוצאה מכך סובלים המשתמשים בהובלה ימית אשר עליהם מושתים תשלומים נוספים ללא כל הצדקה. "גם אם חברת צים עומדת בסיכום שלה עם חברת הנמל ומציבה בנמל לא יותר מ-2,500 מכולות על חברת נמל חיפה לבוא לקראת המשתמשים ולהוציא את מכולות השטעון הללו שגורמות לעומס בנמל".
מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה: "המחסור בשטחי עורף בנמל חיפה איננו חדש. עקב מגבלותינו אין באפשרותנו לשמש מסוף עורפי להעברת מכולות אשר אינן מיועדות להגיע דרך הים או להיות משונעות דרך הים. מצב זה הוסבר והובהר ללקוחותינו ולהנהלת הרכבת".
מדוברת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי "הנהלת נמל חיפה החליטה להפסיק לקבל מכולות שנפרקו באשדוד המיועדות לנמל חיפה. מאידך, הנהלת נמל חיפה מבקשת מרכבת ישראל להמשיך ולרוקן מטענים משטחה.
"החלטה זו מובילה את רכבת ישראל למצב בלתי אפשרי מבחינה לוגיסטית ותפעולית ולבזבוז משאבים כלכליים בו הרכבת נאלצת לשנע קרונות ריקים מאשדוד לחיפה על מנת לפנות מטענים מחיפה.
"לאחרונה קיימה רכבת ישראל מספר דיונים עם נמל חיפה בשיתוף עם ראש מנהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה ועם מנכ"ל משרד התחבורה. הרכבת מאמינה כי הנהלת נמל חיפה תבין את הבעייתיות, והצדדים יגיעו להסכמה שתביא את הנושא לפתרון".
חוסר הסכמה בין הרכבת לחברת נמל חיפה פוגע ביבואנים, סוכני המכס והמשלחים
חברת נמל חיפה מסרבת לקבל מכולות המועברות ברכבת מנמל אשדוד אל שטחי האחסון בנמל עד שהרכבת תרוקן מטענים משטחה. הרכבת בתגובה: הדבר יוצר מצב בלתי אפשרי מבחינה לוגיסטית ותפעולית. נמל חיפה: "אין באפשרותנו לשמש מסוף עורפי"
00:00 ,22.10.2007
עשוי לעניין אותך
אורן סרנגה מונה למנכ"ל אושפיר
חברת נמל אשדוד לשפר: דבריך מאשרים טענותינו לאפליה בחישוב בין חיפה לאשדוד
ארגוני המוניות תובעים לייקר את מחירי הנסיעה
אחריות הנמל לנזקים למכולות
מופז מינה ועדת איתור לבחירת מנכ"ל רש"ת
פריץ קומפניס ישראל: אוסי תגר מונתה לסמנכ"לית שיווק שרשרת אספקה