חודשה פריקת מטעני צובר בנמל אשדוד

החל מהבוקר מתירה חברת נמל אשדוד להתיר פריקת צובר ברציפים 1,3 ו-5. כנגד חברת הנמל והוועדה למתן למתן היתרים תלויה ועומדת תביעה בבג"ץ אשר תידון בקרוב


00:00 ,16.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהבוקר מתירה חברת נמל אשדוד להתיר פריקת צובר ברציפים 1,3 ו-5. כנגד חברת הנמל והוועדה למתן למתן היתרים תלויה ועומדת תביעה בבג"ץ אשר תידון בקרוב. בנמל חיפה דחו את שיפוץ המנוף ברציף המערבי לטובת משתמשי הצובר
 
חברת נמל אשדוד הודיעה אתמול בערב לסוכני האוניות כי החל מהיום בבוקר ישוב הנמל לפרוק מטעני צובר ברציפים 1, 3 ו-5. חשוב לציין כי חברת הנמל אינה מפרה את החוק, שכן ההיתר שוועדת ההזרמה של המשרד להגנת הסביבה מתייחס לרציף מספר 21 בנמל, אלא מעניקה להיתר ההזרמה פירוש אותו היא סירבה לפרש קודם לכן. 
 
נזכיר כי עד אתמול נדרשו חברת נמל אשדוד והוועדה למתן היתרים של המשרד להגנת הסביבה להשיב לבג"ץ על העתירה לצו ביניים דחוף אשר הגיש מפעל המלט נשר ושאליו ביקש להצטרף איגוד המשתמשים בתפזורת – צו אשר יחייבו את חברת נמל אשדוד לספק לה שירותי פריקה וטעינה של מטעני צובר וזאת עד לבירור העתירה.
 
נזכיר כי איגוד המשתמשים בתפזורת, באמצעות בא כוחו עו"ד דקל ברוקמן, פרסם לאחרונה הודעה לפיה
 איים לנקוט בצעדים משפטיים אם לא תחודש פעולת ניטול הגרעינים והמספוא בנמל אשדוד באופן מיידי, יראו חברי האיגוד בשוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, וד"ר יוסי ענבר, המשנה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, אחראים באופן אישי לכל נזק ישיר ו/ או עקיף שנגרם וייגרם כפועל יוצא מהפסקת ניטול מטעני הגרעינים והמספוא בנמל אשדוד.
 
יש לציין כי בתשובתה אתמול לבג"ץ ציינה חברת נמל אשדוד כי תפעיל את הרציפים האמורים בלבד שבית המשפט ימנע מקביעת חבות אישית כלפי מנכ"ל החברה סגיס.
 
בשיחה שערכה הבוקר מערכת Port2port עם יונה ליכטנשטיין, מזכ"ל איגוד המשתמשים בתפזורת, ציין הלה כי הוא מקווה שהמשך הדיון ייעשה אך ורק וליד שולחן הדיונים ולא על גבי המשתמשים, שכן הדבר גורם לנזק אדיר למשתמשים ולמדינה – וזאת ללא כל הצדקה וללא כל תועלת.
 
נמל חיפה: נדחה שיפוץ המנוף ברציף המערבי
 
עוד בטרם החלטת הנהלת חברת נמל אשדוד לחדש הבוקר את פריקת מטעני הצובר ברציפים 1,3, ו-5 נמסר מהנהלת חברת נמל חיפה, אשר טיפל עד כה באופן בלעדי בפריקת מטעני הצובר במדינה, כי היא החליטה לדחות את שיפוץ המנוף ברציף המערבי וזאת על מנת למנוע פגיעה חמורה אף יותר בקהל יבואני הצובר.