חברת צים חוזרת לפקוד את נמל אילת

אוניית מכולות ראשונה צפויה לפקוד את הנמל בעוד כחודש ימים. יו"ר דירקטוריון חברת נמל אילת: מדובר בהתפתחות אסטרטגית מהותית, ניערך לקליטת עובדים ורכישת ציוד מתקדם


00:00 ,09.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

אוניית מכולות ראשונה צפויה לפקוד את הנמל בעוד כחודש ימים. יו"ר דירקטוריון חברת נמל אילת: מדובר  בהתפתחות אסטרטגית מהותית, ניערך לקליטת עובדים ורכישת ציוד מתקדם
 
חברת נמל אילת סיכמה עם חברת צים כי זו תחזור לפקוד את נמל אילת לאחר שביולי 2007 החליטה החברה  להפסיק את קו אניות המכולות לאילת. על פי הסיכום החדש, בין 2 ל-3 אוניות יפקדו את הנמל מידי חודש וצוות עובדי הנמל יטפל בכ-2,000 מכולות בחודש - כלומר, בין 20 אלף ל-30 אלף מכולות בשנה.
 
אוניית מכולות ראשונה צפויה לפקוד את הנמל בעוד כחודש ימים. ההחלטה לפקוד את הנמל התקבלה לאחר מגעים שקיים יו"ר דירקטוריון החברה, עו"ד יאיר חזן עם מנהלי חברת צים.
 
אניות המכולות  צפויות להגיע מדרום ומרכז אפריקה ובימים אלו נבחנת אפשרות לפתיחת קווים נוספים בעתיד. מחברת נמל אילת נמסר כי החלטה להחזרת פעילות המכולות לנמל אילת מחייבת היערכות מיוחדת של הנהלת הנמל בבחינת גיוס כוח אדם  נוסף וכן רכישת ציוד מתקדם ומתאים.
 
יו"ר דירקטוריון חברת נמל אילת, עו"ד יאיר חזן, ציין כי "זוהי התפתחות אסטרטגית מהותית עבור נמל אילת. מדובר בבשורה מצוינת לנמל אילת ולצוות העובדים. ניתן יהיה לקבע הסכם זה לטווח ארוך אם המדינה תחזיר לנמל אילת את סבסוד התובלה היבשתית אותו הפסיקה בשנת 2006".
 
עוד הוסיף חזן כי "נמל אילת הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל ומהווה שערה הדרומי. החזרת פעילות המכולות לנמל מהווה פריצת דרך ומאפשר לנמל ולצוות העובדים לעשות שימוש במיומנויות שנרכשו עם השנים. ללא ספק מדובר בהישג חשוב ובכוונתנו לעשות שימוש ב'תוכניות מגירה' הכוללות רכישת  ציוד מתקדם ושדרוג הציוד הקיים על מנת להעניק לחברת צים שירות מקצועי ויעיל ועל מנת להוביל לידי פתיחת קווים נוספים."
 
מחברת צים נמסר בתגובה כי היא מאשרת שגיבשה הסכם עם נמל אילת שבמסגרתו ישובו אניות צים לפקוד את הנמל. עוד נמסר מהחברה כי "למען הסדר הטוב יצוין כי ההסכם גובש אך טרם נחתם באופן פורמלי".
 
כזכור, בחודש ינואר 2007 הודיעה חברת צים על כוונתה לסיים את פעילותו של קו המכולות מדרום אפריקה לנמל אילת. לאחר שעובדי הנמל מחו על ההחלטה ופתחו בעיצומים ושיבושים בנמל ובהתערבות ראש ההסתדרות עופר עיני הסכימה החברה לדחות את סגירת הקו לחודש יולי 2007. הקו שנסגר אז על ידי החברה הפעיל שתי אוניות מכולה אשר פקדו את נמל אילת אחת לחמישה שבועות.