חברת נמל אשדוד מערערת לביה"ד הארצי לעבודה

הנהלת חברת נמל אשדוד הגישה הבוקר (יום א') ערעור לבית הדין הארצי לעבודה, באמצעות עו"ד נחום פיינברג, בדרישה להורות על פסילתם של יו"ר ועד עובדי תפעול ומכאני אלון חסן ואבינועם שושן מלהשתתף בוועדת המכרזים האמורה להכריע בקליטתם של 90 עובדים חדשים


00:00 ,14.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ההנהלה טוענת כי ועדי העובדים מנסים לכפות קליטת קרובי עובדים ובני משפחותיהם. כזכור, ביה"ד קבע לפני ימים אחדים שמכיוון שלנציגות ההנהלה רוב בוועדת הקליטה אין מקום לפסילה "גורפת", ודחה את דרישת חברת הנמל לפסול  את יו"ר ועד עובדי תפעול ומכני אלון חסן ואבינועם שושן. ועדת הקליטה תכריע בקליטתם של 90 עובדים חדשים

הנהלת חברת נמל אשדוד הגישה הבוקר (יום א') ערעור לבית הדין הארצי לעבודה, באמצעות עו"ד נחום פיינברג, בדרישה להורות על פסילתם של יו"ר ועד עובדי תפעול ומכאני אלון חסן ואבינועם שושן מלהשתתף בוועדת המכרזים האמורה להכריע בקליטתם של 90 עובדים חדשים.
 
עו"ד פיינברג טוען בפתח הערעור כי, "שום מועמד בר דעת אינו יכול להאמין באובייקטיביות של ועדת המכרזים, אשר שניים מחבריה הינם נגועים באופן כה קשה בניגוד עניינים ובמשוא פנים. מועמד סביר ימצא עצמו מגחך בצער ובחוסר אמון, לנוכח האופן בו מתנהלים העניינים בוועדת מכרזים שכזו".
 
עו"ד פיינברג טוען עוד כי ניגוד עניינים זה הוא תוצאה בלתי נסבלת, בלתי מתקבלת על הדעת, העומדת בניגוד מוחלט לעקרונות יסוד של שוויון ואובייקטיביות בדיני המכרזים ובדיני העבודה. "המערערת תטען כי כבוד בית הדין קמא טעה בכך שאפשר את השתתפותם של נציגי העובדים הספציפיים הנ"ל בוועדת המכרזים, כאשר הם נגועים בניגוד עניינים בוטה וקשה, ולא הורה על החלפתם בנציגי עובדים אחרים, אשר אינם נגועים באותו משוא פנים".
 
בחברת נמל אשדוד ציינו הבוקר שמדובר בהחרפה נוספת ביחסים בנמל בעקבות הניסיונות של ועדי העובדים לכפות על ההנהלה קליטת קרובי עובדים ובני משפחותיהם. לב המאבק, מציינים בחברת הנמל, מתמקד בימים אלה בקליטתם של 8 עובדים שנחשפו בבית הדין האזורי לעבודה כקרוביהם האישיים של חסן ושושן.
 
כזכור, עתרה הנהלת חברת נמל אשדוד לבית הדין האזורי לעבודה, לפני כחודש, בדרישה לפסול את חברי הוועד. התביעה הוגשה לאחר שתחקיר עיתונאי חשף כי יו"ר הוועדים ארגנו קורס הכנה לקרובי העובדים ובני משפחותיהם במטרה לשפר את סיכוייהם להתקבל לעבודה. מהתחקיר עלה חשש כי חלק מהכספים שנגבו עבור הקורס יועדו לתשלום לוועדים.
 
הסכסוך בין ההנהלה והעובדים פרץ סביב הכוונה לקלוט עובדים חדשים לנמל. הנהלת הנמל מעוניינת לקלוט כ-90 עובדים בשלב הראשון במטרה לשפר את השירות ולייעל את העבודה. למכרז לקליטת עובדים ניגשו כ-1,200 מועמדים. אולם, לטענת חברת הנמל, ועדי העובדים מנסים לכפות על ההנהלה להעדיף קליטת קרובי עובדים ובני משפחותיהם. בהנהלת הנמל ציינו שהחברה מעוניינת כי קליטת העובדים תיעשה בשקיפות ועל פי כללי רשות החברות הממשלתיות.
 
ימים אחדים אח"כ הודיעו ועדי העובדים, בגיבוי ההסתדרות, על סכסוך עבודה בנמל ומאיימים בהשבתת הנמל בעוד כ-10 ימים.

דובר חברת נמל אשדוד מסר בתגובה כי אין כל עילה להכרזה על סכסוך עבודה, וזהו שלב נוסף "בניסיון ציני כוחני של העובדים לכופף את הכללים ולנסות לכפות על ההנהלה להעדיף העסקת קרובי עובדים ובני משפחותיהם".
 
תגובת ההסתדרות לדברים טרם נמסרה.