חברת נמל אשדוד לשפר: הופתענו מפנייתך

לדברי חברת נמל אשדוד, החלטת נמל חיפה שלא לקבל מכולות המועברות ברכבת מנמל אשדוד לשטחי אחסון בנמל חיפה היא "סוגיה שלא נמצאת בגבולות אחריותנו". החברה ציינה כי תשחרר במהירות כל מכולה המיועדת לחיפה ומאוחסנת באשדוד


00:00 ,24.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי חברת נמל אשדוד, החלטת נמל חיפה שלא לקבל מכולות המועברות ברכבת מנמל אשדוד לשטחי אחסון בנמל חיפה היא "סוגיה שלא נמצאת בגבולות אחריותנו". החברה ציינה כי תשחרר במהירות כל מכולה המיועדת לחיפה ומאוחסנת באשדוד
 
חברת נמל אשדוד הגיבה היום לפנייתו של איגוד המשתמשים בהובלה ימית אל מנכ"ל החברה, שוקי סגיס, בבקשה לבטל את דמי האחסנה לבעלי מטענים אשר מיועדים לנמל חיפה. כידוע, העברת המכולות לנמל חיפה מתעכבת בשל חוסר הסכמה בין חברת נמל חיפה לרכבת על פינוי מכולות מעורף נמל חיפה.
 
חברת נמל אשדוד כותבת לגד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים כי היא "הופתעה" מפנייתו העוסקת בהחלטת נמל חיפה שלא לקבל מכולות המועברות ברכבת מנמל אשדוד לשטחי אחסון בנמל חיפה. העתקים מהמכתב לשפר הועברו גם לשר התחבורה מופז, מנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ושלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל.
 
חברת נמל אשדוד כתבה לשפר כי "הסוגיה שהועלתה לא נמצאת בגבולות אחריותנו וסמכותנו. לחברת נמל אשדוד אין יד ורגל בהחלטת חברת נמל חיפה ושיקוליה, ובוודאי לא בחילוקי הדעות שבין נמל חיפה לבין הרכבת".
 
יחד עם זאת ציינה חברת נמל אשדוד כי היא "תשחרר במהירות המרבית כל מכולה המיועדת לחיפה ומאוחסנת באשדוד, ברגע שתתבקש לעשות כן על ידי כל אחד מלקוחותיה".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר עוד כי לקוח אשר יחליט להשאיר את מטענו בנמל, יחולו עליו אגרות האחסנה המקובלות.
 
כזכור, כפי שפורסם לראשונה באתר port2port, במשך השבועות האחרונים מכולות המגיעות לנמל אשדוד ואמורות להגיע לנמל חיפה ברכבת אינן מועברות ליעדן בשל מצבורים גדולים של מכולות המאוחסנות בנמל חיפה ותופסות שטחי אחסון. ככל הידוע, הנהלת חברת נמל חיפה תובעת כי רכבת ישראל תפנה מצבורי מכולות אלה ועד אז היא אינה מוכנה לאשר קבלת מכולות המגיעות מאשדוד.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, פנה לפני יומיים להנהלות שני הנמלים וטען כי הדבר גורם למצב בלתי נסבל לבעלי המטענים. כידוע, במצב כתקנו אין בעלי המטענים משלמים דמי אחסנה אל אחסון מטעניהם בנמל שהוא אינו נמל היעד, אולם בעלי מטענים שאינם מעוניינים לחכות עד להסדרת המחלוקות בין הנמל לרכבת, ומבקשים לשחרר את המטען שלהם מהנמל שבו נמצאת המכולה, נדרשים לשלם דמי אחסנה בנמל זה.
 
כלומר, טוענים באיגוד המשתמשים, לא זו בלבד שנגרם לבעל המטען נזק מעיכוב בהגעת המטענים ליעדם, עליו לשלם דמי אחסנה בנמל ודמי השהיית מכולה לחברת הספנות, בשל השינוי בנמל היעד שביקש בעל המטען.
 
שפר, כאמור, פנה למנכ"ל חברת נמל חיפה עמוס עוזני, ותבע לדעת כיצד מתכוונת חברת הנמל לפתור את הבעיה. שפר אף תבע כי עוזני ישתמש בסמכותו על מנת לבטל את כל חיובי האחסנה לבעלי המטענים שנפגעו כתוצאה מהעיכובים.
 
שפר אף פנה למנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, וקרא גם לו לבטל את כל חיובי האחסנה לבעלי המטענים שנפגעו.