חברת הספנות היפנית K- Line שוקלת לפקוד ישירות את ישראל

K- Line בוחנת את האפשרות להקים שירות אוניות שיפקוד ישירות את נמלי ישראל, במסגרת הקו לים התיכון ולים השחור. רק באחרונה הוסיפה K- Line שתי אוניות הזנה חדשות בקו שבין פורט סעיד לטורקיה ולים השחור, דבר שמצביע על כוונתה של החברה להיכנס לאזור הזה בצורה מאסיבית


00:00 ,25.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגים בכירים של החברה היפנית ביקרו בישראל ונפגשו עם סוכני "מנו ספנות" ונציג החברה בישראל
 
חברת הספנות היפנית הגדולה K- Line מקבוצת "קוואסקי", בוחנת את האפשרות להקים שירות אוניות שיפקוד ישירות את נמלי ישראל, במסגרת הקו לים התיכון ולים השחור. רק באחרונה הוסיפה חברת K- Line שתי אוניות הזנה חדשות בקו שבין פורט סעיד לטורקיה ולים השחור, דבר שמצביע על כוונתה של החברה להיכנס לאזור הזה בצורה מאסיבית. במסגרת קו חדש זה כבר פועלת האניה Angela ובמהלך פברואר תיכנס אניה נוספת. יחדיו הן תפקודנה את נמלי Port Said, Hydarpasa, Odessa, Constanta, Varna, Hydarpasa ובחזרה ל- Port Said. הקישור מנמלי ישראל אל Port Said יתבצע על בסיס אניות ההזנה הפועלות באופן סדיר כיום.
 
משלחת של מנהלי החברה היפנית עם נציגי החברה מאנגליה וטורקיה, סיירה בישראל ונפגשה לשיחות עבודה עם סוכני החברה- חברת "מנו ספנות" ובראשם הנשיא ובעל החברה משה מנו, ועם נציג החברה בארץ דרור ורד. כמו כן נפגשו האורחים עם ראשי חברות הנמלים בחיפה ובאשדוד ועם הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
בפגישתם בלשכת המסחר חיפה ביקשו האורחים ללמוד ולהכיר את פעילות איגוד המשתמשים בהובלה ימית בישראל, הפועל במסגרת הלשכה, וכן ללמוד על הקשרים בין איגוד המשתמשים בהובלה ימית וחברות הספנות הפועלות בישראל, ועל מערך היחסים בין המשתמשים בהובלה הימית לבין נמלי ישראל. כל זאת, כאמור, במסגרת היערכות החברה להגברת פעילותה בישראל.
 
מנכ"ל הלשכה, דב מרום, המכהן גם כמנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הציג בפני האורחים את הגורמים הקשורים לפעילותה של קיי ליין, את הפעילות מול הקונפרנסים הימיים ואת מערך היחסים עם חברת מנו ספנות.
 
מר טושיוקי סוזוקי, חבר הנהלת קיי ליין, האחראי על שירות המכולות של החברה, ומר קיושי טראשימה, המנהל האזורי של שירותי הגלנוע של קיי ליין, הביעו שביעות רצון מכך שאיגוד המשתמשים בהובלה הימית בישראל חבר באיגוד המשתמשים האירופי. להערכתם, השילוב עם ארגון גדול כמו האיגוד האירופי תורם ליציבות ולאחריות, דבר המוצא ביטויו במערכת היחסים המאוזנת בין המשתמשים בהובלה הימית לבין נמלי ישראל.
 
חברת הספנות היפנית K-LINE היא חברת הספנות ה-14 בגודלה בעולם, והיא אחת החברות הבולטות בענף הספנות העולמי, שמאות אוניותיה משרתות את מרבית נמלי העולם בהובלת מכולות, צובר, מכוניות, גז ועוד.