חברת P&O Nedlloyd מסיימת פעילותה במרבית הקונפרנסים והקונסורציומים באירופה

ייתכן וקבוצת A.P. Moller-Maersk תעמוד בפני הצורך לותר על חלק מפעילותיה לפני שהנציבות האירופית תאשר לחברה הדנית לרכוש את P&O Nedlloyd; הנציבות החליטה להאריך את בדיקתה בעשרה ימים נוספים בנוגע להצעת הרכש


00:00 ,10.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ייתכן וקבוצת A.P. Moller-Maersk תעמוד בפני הצורך לותר על חלק מפעילותיה לפני שהנציבות האירופית תאשר לחברה הדנית לרכוש את P&O Nedlloyd; הנציבות החליטה להאריך את בדיקתה בעשרה ימים נוספים בנוגע להצעת הרכש
 
דוברת הנציבות האירופית הודיעה כי הנציבות החליטה להאריך את בדיקתה בעשרה ימים בנוגע להצעת הרכש, על מנת לתת לצדדים המעורבים זמן נוסף לבצע התאמות.
 
הנציבות מבצעת את בדיקותיה על מנת להבטיח שהעסקה תעמוד בתנאי שוק מסויימים, אחרת תציע הנציבות תיקונים והתאמות.
 
העסקה משכה את תשומת הלב והתמקה בסחר אירופה-דרום אפריקה, שם לבעלי Maersk Sealand, Safmarine ו- P&O Nedlloyd צפוי להיות נתח שוק גדול במיוחד, כשרק מוביל ימי משמעותי נוסף, MSC, מהוה חלופה תחרותית.
 
הנציבות הודיעה שעד ה- 14 ביולי היא תפרסם החלטה האם לאשר את העסקה או שהנציבות תעדיף להיכנס לבדיקה מקיפה עוד יותר שצפוייה לארוך ארבעה חודשים נוספים. בכל מקרה, ההחלטה של הנציבות להאריך ב- 10 ימים נוספים את מתן החלטתה אינה בהכרח אומרת שהנציבות רוצה להעמיק את בדיקתה והיא מתייחסת לבדיקות הנוכחיות המבוצעות.
 
תוקף הצעתה של A.P. Moller-Maersk יפוג ב- 4 לאוגוסט. נכון להיום שולטת הקבוצה על כ- 45% מ- P&O Nedlloyd.
 
על מנת לנסות ולהבטיח את אישורה של הנציבות האירופית, הוחלט בימים אלו ב- P&O Nedlloyd, כצעד "בונה אמון", על סיום פעילותה במרבית הקונפרנסים והקונסורציומים באירופה. הכוונה היא להבהיר לנציבות, שבכוונת A.P. Moller-Maersk להימנע ככל האפשר מלפגוע בתנאי השוק ובתחרות.
 
ב- P&O Nedlloyd הוחלט על סיום השותפות בקונפרנסים הבאים:

-     Australia/New Zealand to Europe Liner Association (self explanatory)
-     EANZC (same as above just the other direction)
-     EEAC (Europe/East Africa)
-     ESPMC (Europe/Wcsa)
-     NE/DC (Europe/Middle East)
-     New Caribbean Service Rate Agreement (Europe/Car-Cam)
-     WITASS (Europe/Car-Cam)
 

ב- P&O Nedlloyd הוחלט על סיום השותפות בקונסורציומים הבאים:

-     EPIC 3 (VSA on Europe/Indian Subcontinent with CMACGM and CP)
-     Eurosal/NCS Consortium (Europe/Car-Cam-Wcsa with CSAV, HSUD, CMACGM and HAPAG)
-     Grand Alliance
-     New ANZ Consortium (A number of separate agreements on the Europe/Nze-Aus trade with Contship (CP), CMACGM, Marfret, HSUD and Hapag)
-     Slot Charter Agreement between PONL and MSC (SCA on Europe-East Africa)
-     Vessel Sharing Agreement between PONL and HSUD (Europe/Ecsa)