חברת Hamburg Sud הובילה את "האוצרות החבויים של מצרים"

מוצגי התערוכה העתיקים הועברו מאלכסנדריה להמבורג בשירות ישיר על גבי שמונה מכולות. התערוכה תיפתח בבכורה עולמית בברלין במאי הקרוב


00:00 ,27.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מוצגי התערוכה העתיקים הועברו מאלכסנדריה להמבורג בשירות ישיר על גבי שמונה מכולות. התערוכה תיפתח בבכורה עולמית בברלין במאי הקרוב
 
לפני ימים מספר חברת Hamburg Sud שינעה מטען בעל ערך מיוחד. החברה השתמשה באוניית הצ'רטר Cap Lobos לשם שינוע מוצגים מרכזיים עבור התערוכה "האוצרות החבויים של מצרים" (Egypts Sunken Tresures) אשר תיפתח בבכורה עולמית ותוצג בברלין מ-13 במאי ועד 4 בספטמבר.
 
האור הירוק להובלת המוצגים העתיקים, אשר משתייכים לתקופה שבין 700 לפנה"ס ועד 800 לספירה, ניתנה בשבוע האחרון של מרץ במוזיאון המצרי בקהיר. שם הממצאים ההיסטוריים – החל מפסל שיש בגובה 5 מטרים ועד למטבע זהב קטן – נארזו לתוך שמונה מכולות של 20 רגל תחת השגחתם הצמודה של המומחים במוזיאון.
 
המטען יקר הערך הועבר במשאיות לנמל אלכסנדריה, ושם המכולות טופלו בזהירות, הורדו מתחת לסיפון האנייה ויצאו לכיוון המבורג ב-2 באפריל.
 
חברת Hamburg Sud נבחרה למשימה עקב ניסיונה הרב בהעברת מטען רגיש ובעקבות נוכחותו של משרד מקומי בטורקיה אשר יכול היה להבטיח שטעון ישיר בין אלכסנדריה והמבורג.
 
על ערכו הרב של המטען ניתן היה ללמוד לא רק מחבילות הביטוח ש"נתפרו" במיוחד עבור הפרויקט, אלא גם מנוכחותם של שלושה אנשי ביטחון שהיו צמודים למטען במהלך המסע להמבורג. אמצעי ביטחון זה היה בשימוש גם בקטע המסע האחרון – מהמבורג לברלין, כאשר משאיות הובילו את המטען יקר הערך בסוף השבוע שעבר. 
 
התערוכה "האוצרות החבויים של מצרים", מלבד כמה מוצגים נבחרים, מעולם לא הוצגה לציבור הרחב. הממצאים התגלו על ידי הארכיאולוג הימי הצרפתי פרנק גודיו (Franck Goddio) בערים העתיקות אלכסנדריה, קנופה והרקליון, שם הם שכבו מתחת לפני הים לאחר כמה אסונות טבע. בזמנן, ערים אלו היו מרכזי לימוד וסחר בינלאומי בתרבויות מתקדמות אלו.