ח"כ משה כחלון: ועדת הכלכלה רואה חשיבות בפיתוח הנמלים בחיפה ואשדוד

יו"ר השדולה למען הספנות ציין במהלך דיון מיוחד כי שירותי ספנות מפותחים ותשתיות הולמותהינן מאבני היסוד בכלכלת המדינה. ראובן צוק: ההצעה לרפורמה בתעריפים גרועה – יש לעבד הצעה שקולה ומתאימה יותר


00:00 ,30.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר השדולה למען הספנות ציין במהלך דיון מיוחד כי שירותי ספנות מפותחים ותשתיות הולמותהינן מאבני היסוד בכלכלת המדינה. ראובן צוק: ההצעה לרפורמה בתעריפים גרועה – יש לעבד הצעה שקולה ומתאימה יותר
 
יו"ר השדולה למען הספנות ח"כ משה כחלון "ועדת הכלכלה רואה חשיבות בפיתוח הנמלים בחיפה ואשדוד. הוועדה קוראת לכל משרדי הממשלה הרלוונטיים לתמוך ולקדם את האישורים הנדרשים שיאפשרו את התחלת הבנייה בהקדם"
 
ועדת הכלכלה קיימה אתמול דיון מיוחד בנושא מצב הספנות בישראל לרגל 75 שנה ללשכת הספנות. בין המשתתפים בדיון נציין את ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, אריה רונה, מנהל רשות הספנות והנמלים, זאב לשם, סגן מנהל רשות הספנות והנמלים, שאול רמון, סגן נשיא לשכת הספנות ומנהל אזור ישראל והמזרח הקרוב צים, יוני איזקוב מנכ"ל קוראל שרותי ים, יורם הופמן מנכ"ל סוכנות ים מאוגדות א.מ.א בע"מ ומשתתפים נוספים.
 
יו"ר השדולה למען הספנות, ח"כ משה כחלון, ציין במהלך הדיון כי כי שירותי ספנות מפותחים ותשתיות הולמות התומכות בהם הינן מאבני היסוד בכלכלת המדינה.
 
נשיא לשכת הספנות ראובן צוק אמר כי הסחר הימי הישראלי גדל בשנים האחרונות בקצב ממוצע של 7% בשנה ואפילו יותר. "אנו חייבים להכפיל כל עשר שנים את התשתיות העומדות לרשות הספנות אם על ידי שיפור משמעותי בתפוקות ובהליכי העבודה בנמלים ובתעשיות הסובבות אותם. פיתוח נמלי העתיד חייב לקבל דחיפה משמעותית ונמלי אשדוד וחיפה גם יחד צריכים כבר היו להיות בשלבי הביצוע של הרציפים החדשים".
 
מר צוק הוסיף שלמרות כי הוכרז שנמל אילת הינו נכס אסטרטגי, בפועל לא היו השקעות בפיתוחו והפעילות בו "התכווצה". בעניין הרפורמה בתעריפים הוסיף צוק כי ההצעה שהוגשה על ידי משרדי האוצר והתחבורה נחשבת גרועה על דעת כל המשתמשים ושמנסים לעבד הצעה שקולה ומתאימה יותר לשינוי הדרוש במבנה התעריפים.
 
צבי צילקר ראש עיריית אשדוד קרא לקדם את התכנון והפיתוח של נמל אשדוד ללא קשר לפיתוח נמל חיפה.
 
יצחק הלוי ראש עיריית אילת אמר שחיזוק קשרי הכלכלה עם המזרח מצביעים על נחיצותו של נמל אילת; העיר מעוניינת לקדם הפעילות ומוכנה לסייע בהפעלת הנמל.
 
אבי לוי, יו"ר איגוד קציני הים, אמר כי קיים צורך בקציני ים ישראליים בעיקר במשרות של קציני מכונות ויש לקדם את הכשרתם במסגרת עבודה מועדפת לחיילים משוחררים.
 
שלום בן משה, מנהל האגף להכשרה מקצועית, הציע להקים צוות שיגבש מדיניות שתקבע כי מי שיופנה למקצועות מועדפים יוכלו לקבל דמי אבטלה ותוענק להם מלגה. ח"כ כחלון אמר שהוא תומך ברעיון וקורא לקידומו.
 
קרן טרנר, רפרנטית ממשרד האוצר, אמרה כי משרד האוצר מנסה לקדם תחרות בנמלים ולצורך כך נדרשת רפורמה בתעריפי הנמלים המסדירה עיוותים קיימים ומאפשרת את פיתוח הענף.
 
בסיכום הדיון אמר ח"כ כחלון כי הוועדה תעקוב מקרוב אחר קצב פיתוח נמלי ישראל והליכי האפשרויות להפרטתם ותזמן לשם כך דיונים עם המעורבים בהליכים על מנת לזרזם. כמו כן הוסיף שהוועדה תיזום דיון בנושא תעריפי הנמלים דרך ו/או בשיתוף ועדת הכספים מיד לאחר שתגובש ההצעה הסופית בין נציגי המדינה ללקוחות הנמלים.
 
כחלון הוסיף ואמר כי הוועדה רואה חשיבות לפיתוח הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד וקוראת לכל משרדי הממשלה הרלוונטיים לתמוך ולקדם את האישורים הנדרשים שיאפשרו את התחלת הבנייה בהקדם. כמו כן ציין כחלון כי הוועדה תתמוך ותסייע לרישוי מקצועי של סוכני אוניות בישראל .