זלץ ישוב ויבחן את נושא ההדחה של ועד עגינה בנמל חיפה

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה נפגש הבוקר עם מזכיר ועד עגינה בנמל חיפה. מזכיר ועד עגינה התנצל על התקרית עם נציג ההסתדרות וציין שמדובר היה במחאה ולא מעבר. זלץ הבטיח לשוב ולבחון את הדברים מחדש


00:00 ,31.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה נפגש הבוקר עם מזכיר ועד עגינה בנמל חיפה. מזכיר ועד עגינה התנצל על התקרית עם נציג ההסתדרות וציין שמדובר היה במחאה ולא מעבר. זלץ הבטיח לשוב ולבחון את הדברים מחדש
 
באסיפת מזכירות שנתקיימה הבוקר ביוזמתו של דודו פרץ, יו"ר ועדי העובדים בנמל חיפה, הציגו חברי ועד עגינה את טיעוניהם לאחר שוועדת המשמעת של ההסתדרות מצאה אותם אשמים בהפרת מרות ההסתדרות ודרשה להדיחם. בתום הפגישה הגישו כל הוועדים בנמל מכתב לברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, בו מתבקש זלץ לדחות את ההחלטה של ועדת המשמעת להדיח את ועד עגינה ולבחון מחדש את הדברים.
 
במקביל קיים דודו פרץ הידברות עם רפי מסט, נציג ההסתדרות שהתעמת עם נציגי ועד העגינה במפגש הבוררות שנערך לפני שבועיים ושהוביל למעשה לפיצוץ בין ועד עגינה לבין ההסתדרות. מסט ציין באוזני פרץ שהוא חש פגוע מיחסם של ועד העגינה. שעה קלה מאוחר יותר יצרו קשר נציגי ועד העגינה עם רפי מסט והביעו את התנצלותם.
 
חברי ועד העגינה שיגרו, בנוסף, מכתב לברוך זלץ בו ציינו כי לא היתה להם כל כוונה להפר את מרות ההסתדרות והמהלכים שנקטו היו בגדר "אקט של מחאה". לטענתם, הדברים לא הובנו כהלכה.
 
לקראת שעות הצהרים נפגש אילן דנן, מזכיר ועד עגינה, עם ברוך זלץ שהבטיח לבחון מחדש את הדברים עם רפי מסט והוא ייתן את תשובתו בהמשך אם וכיצד יתקדמו פני הדברים.
 
כזכור, אתמול הורתה ועדת חברי המשמעת של ההסתדרות על פיזורו של ועד העגינה בנמל חיפה. זאת לאחר שחברי ועד עובדי עגינה, אילן דנן, יואב בוזגלו וירון עטיה, ביקשו שלא לקבל ייצוג של ההסתדרות בפני בורר שמונה לפתור מחלוקות בין הנהלת הנמל לבין נציגי העובדים סביב סוגיית הפרמיות לעובדים וההסכם מעבר למתחם החדש.
 
אילן דנן, מזכיר יו"ר ועד עגינה בנמל חיפה, טען כי לאורך כל תקופת כהונת הוועד, ההסתדרות במרחב חיפה לא נתנה כל גיבוי לנציגי הוועד ולעובדים. אילן דנן ציין שבשל משבר האמון שנוצר עם נציגי המרחב, ביקשו חברי ועד העגינה שלא לקבל את הייצוג של ההסתדרות מחוז חיפה באותה פגישת בוררות שנתקיימה באמצע החודש.
 
כאמור, דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי הנמל, זימן היום את כל מזכירי הוועדים כדי לשמוע את הבעיות והסיבות להדחה, ובסיומו ניסחו מכתב לברוך זלץ בו הוא מתבקש לדחות את ההחלטה להדיח את ועד העגינה ולבחון מחדש את הדברים.