ועדת משנה תגיש בתוך חודש את המלצותיה בנושא דוח הביקורת בנמל אשדוד

ועדת המשנה, בראשות חדווה אלמוג, תגיש המלצותיה בתוך חודש; יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שקרא להשעות את מנהל הנמל בעקבות ממצאי הדו"ח: אם לא תענה דרישתי אפנה לגורמים ממלכתיים וציבוריים


00:00 ,15.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המשנה, בראשות חדווה אלמוג, תגיש המלצותיה בתוך חודש;יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שקרא להשעות את מנהל הנמל בעקבות ממצאי הדו"ח, אמר: "אם לא תענה דרישתי אפנה לגורמים ממלכתיים וציבוריים אחרים";מנהל הנמל: כל המינויים, ללא יוצא מהכלל, תואמו ואושרו כנדרש ועל פי הנהלים במשרד הראשי בת"א
 
אתמול, בתום דיון בועדת הביקורת של מועצת הרשות, במסגרתו הוצג דו"ח הביקורת בעניין נמל אשדוד, הוחלט על הקמת ועדת משנה בראשות חדווה אלמוג, יו"ר ועדת הביקורת, אשר תדון פרטנית בכל הנושאים המופיעים בדו"ח ותגיש המלצותיה בתוך חודש.
 
יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, שהשתתף אתמול באופן יוצא דופן בדיון בועדת הביקורת של מועצת רשות הנמלים, דרש לפתוח בחקירה של כל הליקויים לכאורה המופיעים בתקשורת ובדו"חות של מבקר הפנים של הרשות שעסקו, בין השאר, במינויים לקויים לתפקידים שונים בנמל. כמו-כן דרש חסן להשעות את מנהל הנמל, שאול רותם, עד גמר הבדיקה.
 
חסן האשים את הנהלת הנמל בנסיון לייחס את המינויים הלקויים לכאורה לעבר ובנסיון להצדיק את המינויים בטענה שהמנכ"ל ידע ואישר אותם ושהם היו נחוצים. הוא ציין כי דו"חות הביקורת חופפים את תקופת כהונתו של רותם כמנהל נמל וכסמנכ"ל שמהווה את הסמכות העליונה בנושאי מינהל וכח אדם ברשות והוא זה שאישר כל מינוי שנעשה ברשות הנמלים. "העובדה שהמנכ"ל אישר אינה פוטרת את מנהל הנמל מאחריות למינויים פוליטיים לכאורה או למינויים בלתי תקינים. ההנהלה מסרה  לתקשורת שהיא פועלת לתיקון הליקויים אולם לפי הכתבות והדו"חות נראה כי שאול רותם לא מצליח לעקור מהשורש את הנורמות הפסולות לכאורה שלו", אמר חסן ואף ציין כי קיים חשש יותר מסביר לביצוע מינויים פוליטיים בתקופת כהונתו של רותם כסמנכ"ל.
 
חסן האשים עוד את רותם בהכפשת עובדי הנמל בכל הזדמנות ובנסיון לערער את הלגיטימציה של הועד. כמו-כן הכחיש חסן את הטענות שהוא זה שהדליף את דו"ח הביקורת לתקשורת.
 
חסן סיכם ואמר כי "חוסר ההתייחסות מצד המועצה יגרום להעברת החומרים החמורים לגורמים ממלכתיים וציבוריים אחרים".
 
 
מנהל הנמל: הדוח ידון בפני הגורמים המוסמכים בכובד ראש ובאופן ענייני
 
בתגובה אמר מנהל הנמל, שאול רותם, כי "אלון חסן הוא יו"ר ועד בעייתי המונע מאינטרסים אישים, ושבית הדין לעבודה תעד זאת טוב מאתנו. לא טובת הנמל ולא טובת העובדים בראש מעייניו אלא כוחניות בלבד. מדובר בטיוטא של דו"ח ביקורת פנימית הדנה בסדרי קבלת עובדים לנמל בשנים האחרונות". לדבריו, חלק ניכר מהעובדים המוזכרים בדו"ח לא נקלטו בתקופת עבודתו כמנהל הנמל, אך באופן מניפולטיבי ואינטרסנטי מנסה חסן ליחס הכול לעברו, ולא במקרה.
 
לדברי רותם אין מינויים פוליטיים בנמל אשדוד. כל המינויים, ללא יוצא מהכלל, תואמו ואושרו כנדרש ועל פי הנהלים במשרד הראשי בת"א, אך למרות זאת באופן מניפולטיבי ואינטרסנטי מנסה חסן ליחס הכול למנהל הנמל, ולא במקרה.
 
"חסן ביזה עצמו בבית הדין לעבודה. התגלה שמניעיו אישיים וטובת הנמל לא לנגד עיניו. הוא מנע במשך חודשים קליטת עובדים, הוא מנע במשך חודשים פתיחת קורס מנהלי עבודה, הוא מנע במשך חודשים הכשרת כח אדם להפעלת רציף המכולות החדש, וכל זאת תוך הפרה בוטה של הסכמי העבודה עליהם הוא וחבריו וכמובן ההסתדרות חתומים. הוא תבע את עובדיו בבית דין לעבודה. הוא גרם להדחת חבר ועד מכהן", הוסיף רותם.
 
מנהל הנמל ציין כי אלו מעשים שאינם לטובת הנמל ויותר מכך, בוודאי שאינם לטובת העובדים. הוא הוסיף כי מרגע שהועד הפסיד לכל אורך הדרך בבתי הדין ולא אצל שופט אחד אלא במספר תיקים, אשר נדונו בהרכבים שונים, מרגע שחסן אינו יכול להתהדר בכך שהוא שולט ומכתיב מי ייקלט לנמל, מרגע שאינו יכול להתהדר בכך שהוא מצא דרך לכאורה לגיטימית – הדליף טיוטא  של דו"ח ביקורת פנימית וייחס את כל ממצאי הביניים אליו כביטוי של נקמה אישית וניסיון לשבש את בחירתו לתפקיד מנכ"ל חברת הנמל.
 
"אני משוכנע שהדו"ח יקבל התייחסות ראויה וידון בפני הגורמים המוסמכים בכובד ראש ובאופן ענייני. שם יסתבר שטענותיו טענות סרק. המערכה בעיקרה אינה על ברור נושא העסקתו של עובד פלוני זה או אחר אלא על השליטה בנמל – מי מכתיב תהליכים ניהוליים, מי שולט בקליטת עובדים וקידומם, ומי קובע או מכתיב מי יהיה מנכ"ל חברת הנמל. טובת העובדים כאמור פחות מעניינת אותו", סיכם רותם.