ועדת הכספים קבעה את ה- 8 ביולי כתאריך סיום הכנת חוק הנמלים לצורך חקיקה

ועדי הנמלים יפגשו היום עם יו"ר ההסתדרות בכדי לדון בהמשך מאבקם; ועדי הנמלים: אנו נדחקים, בלית ברירה, לפינה; מנכ"ל רשות הנמלים קורא לעובדים שלא לנקוט בפעולות שישבשו את פעילות הנמלים


00:00 ,28.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
היום בצהריים מתכננים ועדי הנמלים להפגש עם יו"ר ההסתדרות בכדי לדון בהמשך מאבקם ; הנהלת רשות הנמלים מתכוונת להתכנס היום בשעה 16:00 בכדי לדון בהערכות למקרה של שביתה ועיצומים ; ועדי הנמלים: אנו נדחקים, בלית ברירה, לפינה ; מנכ"ל רשות הנמלים קורא לעובדים שלא לנקוט בפעולות שישבשו את פעילות הנמלים

ועדת הכספים של הכנסת שבה והתכנסה הבוקר בכדי לדון בנושא החוק לשינוי מבני בנמלים, שם נקבע ה- 8 ביולי כתאריך סיום הכנת החוק לשינוי המבני בנמלים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון, הודיע כי עד ה- 8 ביולי יסתיימו דיוני ועדת הכספים ותתקיים הצבעה בחוק.

המשמעות היא שעד ה- 8 ביולי, תסיים הועדה את הטיפול בחוק ועד אז, היא תקבע באמצעות הצבעה בין חברי הועדה, באם יש לקדם את החקיקה לקריאה שניה ושלישית, או לפסול אותו

כן הודיע היום ח"כ הירשזון על הקמת צוות משנה של הועדה שידון בסעיפי החוק הכולל את ח"כ אברהם הירשזון, ח"כ אלי אפללו, ח"כ רוני בריזון, ח"כ יצחק כהן וח"כ יצחק הרצוג. הצוות יקיים מחר את ישיבתו הראשונה.

ועדי הנמלים, זועמים על החלטת ועדת הכספים, מתכננים להיפגש היום בצהריים עם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ. ולעומת זאת, הנהלת רשות הנמלים מתכוונת להתכנס היום בשעה 16:00 בכדי לדון בהערכות למקרה של שביתה ועיצומים.

"מצידי אפשר כבר היום, בפגישה עם עמיר פרץ, להכריז על מלחמה בנמלים", אמר דודו פרץ, נציג הועדים בנמל חיפה. "התנהלות האוצר לא מקובלת עלינו. אין שום מו"מ כבר תקופה ארוכה. האוצר משתמש בתכסיסים, קובע פגישות בועדות משנה מבלי ליידע אותנו, ואח"כ הם באים ומספרים לחברי ועדת הכספים שאנו לא מתייצבים לדיונים. אני לא יודע לנהל ככה מו"מ. האוצר ממשיך להשמיץ ולהכפיש אותנו, אך מי שמבלף כאן זה רק האוצר".

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, ציין כי ועדי הנמלים הבהירו לחברי הועדה, חד משמעית, כי הם מעוניינים להמשיך ולנהל מו"מ אך, תוצאות הדיון שקיים רה"מ שרון בשבוע שעבר הבהירו להם שהממשלה מעוניינת לקדם את החקיקה "במלוא הקיטור". לדבריו, אורי יוגב מהאוצר, אף הודה בפני חברי הועדה שמבחינתו, המו"מ הסתיים.

חסן ציין כי קביעת תאריך לסיום המו"מ היא טעות. "אנו לא מוכנים לנהל מו"מ תחת אש וביחוד כאשר האוצר מתחמק מהמו"מ. אנו נדחקים, בלית ברירה, לפינה ואני מציע לממשלה לשקול את היום שאחרי החקיקה – יהיו נמלים אבל לא ישארו עובדים שיהיו מוכנים להשלים עם תנאי התעסוקה".

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, התייחס לדיוני הועדה מהבוקר ואמר : "אני מודאג ממצב שבו העובדים עלולים לנקוט בפעולות של שיבוש או השבתה ואני קורא להם לפעול עפ"י החוק ובעיקר למצות את הדיון מול הממשלה ורשות הנמלים כל עוד תהליך המו"מ לא הסתיים". רון ציין כי אמנם בשבועות האחרונים המו"מ "קצת דידה", אך יחד עם זאת, הוא ציין כי ישנן סוגיות שנדונו בין הצדדים המהווים יסודות אפשריים לפתרון וחבל לא לנסות ולהיתלות בהם, כל עוד אפשר.


כזכור, בישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון אצל רה"מ, אריאל שרון, בהשתתפות שר האוצר, בנימין נתניהו, ונציגי משרד האוצר, היועץ המשפטי לממשלה ומשרד התחבורה, הביע ראש הממשלה את תמיכתו המלאה ברפורמה בנמלים ואת נחישותו להשלים, תוך פרק זמן קצר את הליך החקיקה לשינוי מבני בנמלים בכנסת.

באותה הישיבה הנחה ראש הממשלה את הנוכחים לסיים במהירות את הרפורמה שתביא, לדבריו, לפתיחת הנמלים לתחרות לטובת המשק וכלל האזרחים ולעשות ככל הנדרש על מנת לסיים את החקיקה עד לתאריך היעד שיקבע ע"י ח"כ הירשזון (ה- 08 ביולי כאמור).