ועדת הכספים החליטה לקיים סדרת דיונים בכדי לקדם חקיקה בהסכמה בנושא הנמלים

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הירשזון, ציין כי מתוכננים דיונים עניניים ומעמיקים אך אין שום כוונה להאריך את נושא החקיקה מעבר ל- 4-5 שבועות של דיונים ; עמוס רון: "זו התחלה טובה של דיונים לקראת חקיקה בהסכמה"


00:00 ,17.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הירשזון, ציין כי סדרת הדיונים תימשך 4-5 שבועות שבמהלכן תנסה הועדה לגשר בין הצדדים בכדי להגיע לנוסחים שיהיו מקובלים על הצדדים

הבוקר בשעה 10:30 החלה ועדת הכספים של הכנסת לדון בחוק רשות הנמלים העוסק ברפורמה בנמלי ישראל. אל הדיון בוועד הכספים הגיעו שר האוצר נתניהו, עמוס רון – מנכ"ל רשות הנמלים, אורי יוגב מהאוצר, איתן רוב – מנהל אגף המכס, עמיר פרץ יו"ר ההסתדרות ונציגי הועדים בנמלי אשדוד חיפה ואילת. בראש הועדה עומד ח"כ הירשזון מהליכוד.

"זו היתה הצגת פתיחה בה כל צד הציג את עמדתו", אמר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים שנכח בדיון. שר האוצר נתניהו פתח בדברים ולאחריו דיברו גם שר התחבורה ליברמן, יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ ונציגי העובדים דודו פרץ מחיפה, אלון חסן מאשדוד ואלברט אברג'יל מאילת.

עמוס רון ציין שבסיכומו של דבר מדובר כאן על התחלה וכי סוכם שממשיכים, במסגרת הועדה, לקיים סדרה של דיונים בין הצדדים, כאשר יו"ר הועדה, ח"כ הירשזון, ינסה לגשר בין הצדדים ויטפל בנושא באופן פורמלי ובלתי פורמלי, על למנת לנסות ולהגיע לנוסחים המקובלים על הצדדים לקראת מה שמגדיר מנכ"ל הרשות כ"התחלה טובה של דיונים לקראת חקיקה בהסכמה".

מנכ"ל הרשות אמר: "אני חושב שצריך לגמור מהר ככל האפשר את המו"מ בכדי להחזיר יציבות". הוא ציין כי גם האוצר, כמו גם רשות הנמלים, מעוניינים לקדם ככל האפשר את הסיכומים וכי המצב הנוכחי אינו מיטיב עם אף אחד מהצדדים. עמוס רון הדגיש כי הבוקר הוא הוציא מנשר לעובדים ובו הוא קורא להם לסייע לפתור את המחלוקות בהסכמה.

השר נתניהו הדגיש בדבריו בפני חברי הועדה את הצורך בתחרות בין הנמלים על מנת להקטין את העלויות ולשפר את השירות. הוא ציין כי מאז הקריאה הראשונה, עוד באוקטובר 2003, ניסה האוצר לסכם את המו"מ ובמסגרתו אף הבטיחו את הבטחון התעסוקתי של העובדים, את הזכויות הפנסיוניות שלהם ואת האיתנות הפיננסית של חברות הנמל העתידיות, אך עדיין לא ניתן היה להגיע להסכמות.

דודו פרץ, יו"ר ועדי העובדים בנמל חיפה, הגיב ואמר כי "האוצר לא רוצה את טובת הנמלים. שר האוצר רוצה את טובת בעלי הכיסים התפוחים ממילא".

עוד סוכם כי בדיונים העתידיים יובאו לעיון חברי הכנסת פרטים מלאים ומדויקים מהתנהלות המו"מ. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הירשזון, ציין כי מתוכננים דיונים עניניים ומעמיקים אך אין שום כוונה להאריך את נושא החקיקה מעבר ל 4-5 שבועות של דיונים.

מוקדם יותר אישרה ועדת הכספים של הכנסת תקציב העומד על 3 מיליון שקלים, שיעמדו לרשות האוצר לטובת מאבק על דעת הקהל למען קידום הרפורמה בנמלים.

עוד נמסר כי בתחילת השבוע הבא יוחלט על לוח זמנים שלפיו יימשכו הדיונים בנושא.


עמוס רון פונה לעובדי הנמלים לגלות איפוק ואחריות

ועדת הכספים החליטה לקיים סדרת דיונים בכדי לקדם חקיקה בהסכמה בנושא הנמליםעמוס רון (בתמונה) פנה הבוקר במנשר שדוור אל כלל עובדי הנמלים שם קרא לגלות איפוק ואחריות ולפעול רק בדרך של הידברות. רון פתח את פנייתו בציינו כי הם מצויים בעיצומו של תהליך היסטורי לשינוי מבני בנמלי ישראל, אשר נועד להתאים את פעולת הנמלים לצורכי המשק הישראלי המתפתח ע"י מתן עצמאות וכושר תחרות לכל אחד מהם.

"כשותף פעיל בתהליך מראשיתו, אני מרשה לעצמי לקבוע כי במסגרת המשא ומתן חלה התקדמות משמעותית והפערים בין עמדות הצדדים אינם גדולים. המתכונת המוצעת מבטיחה לעובדים הסדרי העברה טובים ובטחון תעסוקתי לאורך זמן, לצד חוסן פיננסי לחברות הנמל", כתב מנכ"ל הרשות.

עמוס רון ציין במכתבו כי היום מתחדש תהליך החקיקה בכנסת, אשר במהותו הוא מהווה מסגרת המאפשרת דיון ובחינה של הצעת החוק על סעיפיה הרבים, מסגרת המאפשרת מיצוי נוסף של המשא ומתן, על מנת לסיים את החקיקה בהסכמה.

"אני קורא לכל העובדים ונציגיהם לגלות בימים אלה, איפוק ואחריות ולטובת המשק והכלכלה הישראלית, לפעול רק בדרך של הידברות ומשא ומתן, ולא לתת יד לפגיעה בשלטון החוק ולהפרת צו בית הדין הארצי לעבודה. מיותר לציין, כי המדינה והרשות יפעלו בנחישות כדי למנוע כל הפרה שכזאת, או נזק למשק. בטוחני כי ביצוע הרפורמה בנמלים בשתוף פעולה ובהסכמה, יתרום רבות למשק , לסחר החוץ של מדינת ישראל , לנמלים ולעובדים", סיכם.