ועדי נמל חיפה דורשים מהשר ליברמן להעביר בכירים בהנהלת הנמל מתפקידם

"כל זמן שחברי ההנהלה הנוכחית בנמל חיפה, והעומד בראשה, לא יועברו מתפקידם על ידך לא נוכל לתפקד כנמל" כתבו בפניה דחופה ועדי נמל חיפה לשר ליברמן. לטענתם, בכירים בהנהלת נמל חיפה מקיימים חקירות


00:00 ,26.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"כל זמן שחברי ההנהלה הנוכחית בנמל חיפה, והעומד בראשה, לא יועברו מתפקידם על ידך לא נוכל לתפקד כנמל" כתבו בפניה דחופה ועדי נמל חיפה לשר ליברמן, בעקבות טענתם שבכירים בהנהלת נמל חיפה מקיימים חקירות ומעקבים סמויים נגד ועדי עובדים של הנמל, זאת כדי לשבש ולהכשיל כל התקדמות במו"מ שמתנהל בין הגורמים

ועדי נמל חיפה פנו אתמול במכתב לשר התחבורה, אביגדור ליברמן, להעביר מתפקידם בכירים בהנהלת הנמל בטענה כי הם אחראים לניהול מעקבים, ע"י חברת חקירות פרטית נגד חברי ועד נמל חיפה, תוך חדירה אגריסיבית לצנעת הפרט, ללא קבלת אישור מהגורמים המוסמכים ובניגוד מוחלט לנוהלי רשות הנמלים. על כך מסר דודו פרץ יו"ר ועד נמל חיפה.

עוד מוסר פרץ: "בעקבות חשד כי אחד מהעובדים הבכירים ביותר בנמל חיפה וחבר בועד, נעדר מעבודתו הוחלט ע"י הנהלת הנמל לקיים נגד העובד מעקבים צמודים וחקירות פרטיות תוך שימוש בחדירה לפרטיות. לא זאת בלבד שנוהלו נגד העובד חקירות פרטיות בניגוד לחוק, אלא שעובד צולם והוקלט בשעות הערב בזמנו הפרטי, ולא בשעות העבודה".

המעקבים הסמויים נתגלו לאחר שאחד מהעובדים הבכירים של הנמל זומן לבירור בהנהלת הנמל ,לאחר שהיו חשדות נגדו כי הוא לא ממלא אחר שעות עבודתו. לאותו עובד הוראו "הוכחות חיות" ע"י סרטוני וידאו וצילומים שנעשו אחריו ע"י חוקרים פרטיים, המעידים כביכול על פעולותיו בזמן העבודה.

אתמול בשעה 13:00 התקיימה פגישה בין נציגי ועד נמל חיפה לבין מנהל הנמל מנדי זלצמן ונציגי ההנהלה. בפגישה לא הגיעו הצדדים לסיכום או להבנות בנושא ובסיומה הבהירו נציגי העובדים להנהלת הנמל ולעומד בראשה כי הם חשים שהחבל מונח על צווארם והמצלמה עוקבת אחריהם בכל שעות עבודתם, מצב שלא יוכל להימשך.

"מנדי זלצמן בדבריו לא קנה אותנו", ציין דודו פרץ. "בכדי שהעניין יהיה מאחורינו, אנו דורשים כי מנהל הנמל יתחייב בחתימתו כי המצלמות המותקנות בנמל, לצורכי בטחון, לעולם לא ישמשו כנגד העובדים. בנוסף, על הנהלת הנמל לדאוג באופן אישי לפתור את הבלאגן שהם יצרו ולהעלות את רמת המוטיבציה של העובדים, שהיום נמצאת בשפל".

אתמול בשעות הלילה המאוחרות ובזכות התערבותו של עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, חזרו עובדי הנמל לעבודה ברמות התפוקה הרגילות. אך, כצעד מחאתי, בחרו ראשי הועדים שלא להגיע אל המשא ומתן היום, ורק מחר הם ישובו למשא ומתן, בכדי לדון, לדבריהם, על ההבנות מ- 2001, קרי תוכנית התיאגוד. שכן, "בכסף לא יקנו אותנו אלא רק בבטחון תעסוקתי ובאיתנות פיננסית", נמסר.

במכתבם לשר ליברמן כתבו ראשי הועדים כי בעקבות הקשיים המתגלים חדשות לבקרים במו"מ המתנהל בין נציגי הועדים, ההסתדרות והצוות שמונה על שר התחבורה, התגלה לתדהמתם כי מנהל נמל חיפה ואנשי הנהלה נוספים מטעמו ממשיכים בדרך של יצירת פרובוקציות יום יומיות ששיאן ניהול מעקבים על ידי חברת חקירות פרטית על צוות המו"מ וראשי ועדים, זאת תוך חדירה אגריסיבית לצנעת הפרט ללא קבלת אישור מראש מהגורמים המוסמכים ובניגוד מוחלט לנוהלי רשות הנמלים, מהלך זה משבש כל התקדמות במו"מ ומהווה ניסיון להכשיל כל מהלך וכל התקדמות של צוות המו"מ.

"אנו פונים אליך כמי שמופקד על ניהול משרד התחבורה", כתבו נציגי הוועדים לשר ליברמן, "וכמי שעבר גם הוא חקירות סמויות והאזנות סתר, כדי להודיעך כי כל זמן שחברי ההנהלה הנוכחית בנמל חיפה, והעומד בראשה, לא יועברו מתפקידם על ידך, לא נוכל לתפקד כנמל על כל המשתמע מכך ולא נוכל כמובן להמשיך בניהול המו"מ. אנו דורשים התערבותך המידית הנדרשת במקרה זה".


הנהלת נמל חיפה: "המידע אשר הועבר לכלי התקשורת הינו מגמתי ושיקרי"

מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה: "המידע אשר הועבר לכלי התקשורת, לפיו מבוצעים מעקבים לעובדי נמל חיפה הינו מגמתי ושיקרי. הנהלת הנמל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בדרכים חוקיות. בשיחות עם העובדים הובאו לידיעתם פרטים שמתוכם ניתן להבין שמה שהועבר לתקשורת היה מטעה ומבלבל ואנו תמהים על כך שלא שוגרה הודעה המתקנת את העובדות לאשורן. ההנהלה אינה נוהגת לשתף את כלי התקשורת בכל הקשור לעיניינים פנימיים של ניהול נמל, במיוחד כאשר יש היבט של צנעת הפרט, ועל כן איננו מוצאים לנכון לעסוק בכך גם במקרה זה".