ועדי העובדים בנמל חיפה פנו לרוה"מ בכדי שיעצור את הליך החקיקה

בפנייה נרגשת לראש הממשלה, אריאל שרון, מבקש דודו פרץ, יו"ר מזכירות עובדי נמל חיפה לעצור את הליך החקיקה של הנמלים בישראל ומציע כניסה מיידית למשא ומתן עד לחתימת הסכם לשינוי המבני בנמלים


00:00 ,16.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בפנייה נרגשת לראש הממשלה, אריאל שרון, מבקש דודו פרץ, יו"ר מזכירות עובדי נמל חיפה לעצור את הליך החקיקה של הנמלים בישראל ומציע כניסה מיידית למשא ומתן עד לחתימת הסכם לשינוי המבני בנמלים ; דובר האוצר בתגובה : "גם כעת מעדיפה הממשלה להגיע להסכמה עם וועדי העובדים בנמלים והציעה להם הצעות נדיבות. עם זאת, והיה ועובדי הנמלים יעדיפו שלא להגיע להסכמות, תושלם החקיקה על בסיס ההבטחה לזכויותיהם של העובדים" 

יו"ר נציגות עובדי נמל חיפה, דודו פרץ, שיגר פנייה דחופה ונרגשת לראש הממשלה, שר האוצר ושר התחבורה ובו הוא מבקש אותם לעצור את החקיקה בנושא השינוי המבני בנמלים. "זאת כדי לחסוך נזקים עצומים שיגרמו למשק הישראלי כתוצאה מכך".

דוד פרץ כותב בפנייתו הדחופה: " אני מצהיר בזאת, על דעת כל חברי הועדים בנמל חיפה, כי לראשונה בתולדות נמלי ישראל מוכנים לנהל משא ומתן סביב השעון עד חתימת ההסכם בנושא שינוי מבני של נמל חיפה, כאשר התוצאה הסופית, הפיכתו לחברה ממשלתית עצמאית על כל המשתמע מכך".

פרץ מזהיר כי אם ימשך הליך החקיקה באופן חד צדדי, בוועדת הכספים של הכנסת, תוך התעלמות מוחלטת מתרומתם ודעתם של עובדי הנמלים, הם יגרמו לנזק מיותר למשק הישראלי המצוי בלאו הכי במצוקה.

המסמך הועבר אף ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, אברהם הירשזון , ליו"ר מועצת המנהלים של רשות הנמלים, דן תיכון , ליו"ר ההסתדרות ח"כ אמיר פרץ, ליו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, ברוך זלץ ולמנהל נמל חיפה, מנדי זלצמן.

פרץ התריע במכתבו כי :"אנו אזרחי המדינה הנמצאים במלחמה מתמדת מול האויבים שסביבנו שכל מטרתם לחסל אותנו" ומוסיף: " שאנו אזרחי המדינה שבה מאות אלפי משפחות אינן מסוגלות לכלכל את עצמן ונמצאות על סף רעב".

בסיום פנייתו הדחופה לראש הממשלה ולשרי האוצר והתחבורה מבקש דודו פרץ את מעורבותם האישית: " להקפאת הליכי החקיקה וכניסה מיידית למשא ומתן, מפני שאין לנו מדינה אחרת ואם לא נדע לשמור עליה, אין מי שיעשה כך" .

להלן תגובת דובר משרד האוצר :
בחודש אוקטובר 2003 אישרה הכנסת את הצעת החוק לשינוי מבני בנמלים בקריאה ראשונה. מאז ועד תחילת חודש מאי ניסו נציגי הממשלה לנהל הליך מו"מ עם ועדי העובדים בנמלים ונציגי ההסתדרות במטרה להביא לסיום הסכסוך בהסדר מוסכם.
במסגרת המו"מ הובטחו זכויות עובדי הנמלים, תנאי העסקתם, זכויותיהם הפנסיוניות והאיתנות הפיננסית של החברות.

בסוף חודש אפריל קבע בית הדין הארצי לעבודה כי המו"מ בין הצדדים התקדם לקראת סיומו, אך נקטע משוועדי העובדים החליטו שלא להופיע לישיבות במועדים שנקבעו וכי על עובדי נמל אשדוד להפסיק את העיצומים ולחזור באופן מיידי לעבודה סדירה, תקינה ומלאה.
אי לכך החליט בית הדין לאפשר לממשלה להמשיך בהליך החקיקה.

למרות החלטת ביה"ד המאפשרת המשך חקיקה, משרדי האוצר והתחבורה עשו מאמצים על מנת להגיע להסכמות עם העובדים וזימנו את נציגי ההסתדרות ועובדי הנמלים לקיים מו"מ.

גם כעת מעדיפה הממשלה להגיע להסכמה עם וועדי העובדים בנמלים והציעה להם הצעות נדיבות. עם זאת, והיה ועובדי הנמלים יעדיפו שלא להגיע להסכמות, תושלם החקיקה על בסיס ההבטחה לזכויותיהם של העובדים, במטרה להביא לשינוי מבני ולפתוח את נמלי הים לתחרות.