ועדי הנמלים נערכים לגל שביתות ועיצומים במידה והאוצר ימשיך בהליך חד צדדי לחקיקה

אלון חסן: "לא נוכל לעמוד בלחצי העובדים ולכן, במידה ותרחיש החקיקה אכן יתממש, הרי שלא נוכל עוד לשמש כנציגי העובדים ואנו נתפטר מכהונתנו כחברי ועד" ; דודו פרץ: "אנו נגיב בחומרה ובפעולות שלא יאפשרו


00:00 ,09.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אלון חסן: "לא נוכל לעמוד בלחצי העובדים ולכן, במידה ותרחיש החקיקה אכן יתממש, הרי שלא נוכל עוד לשמש כנציגי העובדים ואנו נתפטר מכהונתנו כחברי ועד" ; דודו פרץ: "אנו נגיב בחומרה ובפעולות שלא יאפשרו לאוצר לבצע את תהליך החקיקה"

היום בשעה 15:00 צפויים להתכנס ועדי העובדים של נמלי אשדוד וחיפה אצל ההסתדרות על מנת לקבל החלטות ודרכי פעולה במידה והממשלה תחליט להמשיך ולקדם, באופן חד צדדי, את החקיקה בנושא הרפורמה בנמלי ישראל. עובדי הנמלים נערכים לגל של שביתות ועיצומים ואף מאיימים לעזוב את הנמלים לתקופת זמן בלתי מוגבלת במידה והאוצר ייחל בתהליך של חקיקה בכנסת ולא יימשך המו"מ איתם.

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, ציין כי במידה והממשלה תחליט להמשיך לקדם את החקיקה, שלא בהסכמה עם העובדים, הרי שתהיה השבתה מוחלטת של הנמלים. חסן ציין כי אמנם ביה"ד הארצי לעבודה איפשר לאוצר לקדם את נושא החקיקה ואילו על עובדי הנמלים אסר ביה"ד לשבות אך, לדבריו, השטח רוחש, העובדים מאד חוששים ומפנים אליו ולשאר חברי הועדים שאלות רבות, אך לא זוכים לתשובות.

"לא נוכל לעמוד בלחצי העובדים ולכן, במידה ותרחיש החקיקה אכן יתממש, הרי שלא נוכל עוד לשמש כנציגי העובדים ואנו נתפטר מכהונתנו כחברי ועד. ברגע שנרגיש שהם לא נשמעים לנו, שיש חוסר שליטה, אז אין טעם שנמשיך לכהן כחברי ועד ופשוט נחזיר את המנדט", אמר חסן וציין כי המצב ממש קטסטרופה וכי העובדים דורשים תגובה חריפה לקראת המהלכים הצפויים של הממשלה.

דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מסר כי עובדי הנמלים, שמקיימים מו"מ בתום לב עם נציגי האוצר ורשות הנמלים, מרגישים מרומים "ממדיניות ההונאה" לכאורה של האוצר, שמצד אחד שולחת את נציגיה בראשות אורי יוגב למו"מ ומן הצד השני, בו זמנית, מטרפדת את המו"מ על ידי בקשות לועדת הכספים של הכנסת ולועדת החוקה לקיים דיון דחוף בהליך החקיקה מזורז לקראת קריאה שניה ושלישית.

"זוהי ההונאה הגדולה ביותר של נציגי האוצר ואנו נגיב עליה בחומרה ובפעולות שלא יאפשרו לאוצר לבצע את תהליך החקיקה", מאיים פרץ ומוסיף כי "האוצר עושה צחוק מאיתנו ואנו מרגישים כמו הילד שאביו הבטיח לו לאכול גלידה אך לוקח אותו רק לראות איך מוכרים גלידה והבטחותיו אינן מתקיימות. האם גם כך פועל נתניהו כאב לילדיו? האם זו הדרך שבה הוא מנסה לחנך את עובדי הנמלים שמרביתם חברי ליכוד?".

כאמור, היום בשעה 15:00 יתכנסו חברי הועדים מאשדוד וחיפה עם נציגי ההסתדרות כדי לדון בהטווית שורת הפעולות, בימים ובשבועות הקרובים. "מי שחושב שיקח מאתנו את הנמל וימכור אותו לעשירים, לא מבין את גודל הטעות שלו", סיכם פרץ.