ועדי הנמלים הכריזו: שביתה בנמלים תוך 24 שעות

הערב, סמוך לשעה 21:00, במסגרת תוכנית הטלויזיה "משעל חם" בהנחיית נסים משעל בערוץ 2, הכריז דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, שבתוך 24 שעות יושבתו נמלי הים של ישראל שביתה מלאה. "ביבי רצה שביתה בנמלים במהלך כל הדרך ואנו הולכים להגשים לו את החלום בתוך 24 שעות


00:00 ,01.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הערב (1 בפברואר), סמוך לשעה 21:00, במסגרת תוכנית הטלויזיה "משעל חם" בהנחיית נסים משעל בערוץ 2, הכריז דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, שבתוך 24 שעות יושבתו נמלי הים של ישראל שביתה מלאה. "ביבי רצה שביתה בנמלים במהלך כל הדרך ואנו הולכים להגשים לו את החלום בתוך 24 שעות", הכריז פרץ.
 
לדבריו, כבר מחודש אוגוסט יושבים נציגי הנמלים עם האוצר למו"מ, כשהחוק צפוי להיכנס לתוקפו בתוך פחות משלושה שבועות. "לא ייתכן שיכפו עלינו חוק בכח. אנו הולכים להטיל, שלא מרצון, מצור על נמלי ישראל. אין יבוא אין יצוא. הנמלים יהיו כמו ביום כיפור".
 
לדברי פרץ, השר נתניהו שלח אנשים ללא סמכויות בכדי שייצגו את האוצר במו"מ וזה לא איפשר להתקדם בשורת נושאים שעליהם ישנן מחלוקות.
 
פרץ הטיל את מלוא האחריות לקריסת המו"מ ולפריצתה האפשרית של השביתה על שר האוצר נתניהו. הוא קרא לשר האוצר להיכנס באופן מיידי למו"מ במהלך השעות הקרובות בכדי למנוע את ההשבתה.
 
דקות ספורות לאחר ההכרזה החלו לזרום שורת תגובות. שר התחבורה מאיר שטרית הביע את התנגדותו הנחרצת לשביתה בנמלים. לדעת השר מדובר בהחלטה שגויה וכי אין כל סיבה לשביתה כעת בשל העובדה שהמו"מ עם העובדים התנהל עד עתה בצורה טובה וכי רוב הסוגיות הבעייתיות נפתרו או מתקרבות לפתרון. השר שטרית קורא לעובדים להימנע משביתה שתגרום נזק למשק ולנמלים עצמם. שטרית הוסיף כי הממשלה עושה מאמצים לפתור את כל הבעיות שנותרו פתוחות וכי שביתה המוכרזת בלא התראה איננה הפתרון.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ודב מרום מנכ"ל האיגוד, הגיבו מיד עם מסירת ההודעה: "איגוד המשתמשים בראשותו של גד שפר, ביחד עם איגוד לשכות המסחר בישראל, מכין עתירה דחופה לביה"ד הארצי לעבודה לקבלת סעד ולהורות על איסור בפתיחת שביתה בנמלי ישראל. איגוד המשתמשים פונה גם לשר האוצר ןמבקש ממנו לשבת ולסכם את ההסכם עם העובדים בהקדם האפשרי, על מנת שנמלי ישראל לא ייסגרו, מכיון שהמשק והמסחר התעשייתי במדינה לא יוכלו לשאת שביתה נוספת, מפעלים ייקרסו, עובדים יפוטרו ומהכאוס שייוצר לא נוכל להתרומם חזרה".