ועד ציוד מכני בנמל אשדוד אוסר על העובדים להתייצב להדרכות להפעלת רציפי היובל

בסוף השבוע פנתה רשות הנמלים לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, כנגד ההסתדרות וועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד. זאת על רקע החלטת הועד לאסור על עובדי הציוד המכני להתייצב להדרכות החיוניות להפעלת רציפי נמל היובל


00:00 ,13.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בסוף השבוע פנתה רשות הנמלים לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, כנגד ההסתדרות וועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד. זאת על רקע החלטת הועד לאסור על עובדי הציוד המכני להתייצב להדרכות החיוניות להפעלת רציפי נמל היובל. כב' השופט אילן סופר קבע היום כי דיון בבקשה יתקיים בתאריך 21 בספטמבר 2004

רשות הנמלים פנתה לבית הדין האזורי לעבודה כנגד ההסתדרות, ועד עובדי הציוד המכני בנמל אשדוד ויו"ר הועד, אלון חסן. זאת, בעקבות החלטת ועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד לאסור על עובדי הציוד המכני, שהינו חלק מסקטור התפעול בנמל, להשתתף בכל פעילות הדרכה הקשורה להפעלת ציוד מכני ברציפי נמל היובל. זאת על רקע דרישת הועד לקבלת תמורות מוגדלות מאלו שנקבעו בזמנו בהסכמי ההתייעלות.

מבקשת הרשות עולה כי עיקר פעולות ההדרכה נדרשות לתפעול המנופים החדישים וציוד מכני מתקדם שנרכש והורכב ברציפי היובל. לשם הפעלתם נדרשת פעילות הכשרה של עובדי התפעול בשני מישורים: הכשרת מדריכים אשר יוכלו להדריך את פועלי התפעול באופן שוטף על הציוד החדש וכן פעילות הדרכה אינטנסיבית לפועלים ע"מ להכשירם לעבוד על ציוד זה.

הרשות מציינת בפנייתה כי לנוכח סרובם של עובדי הציוד המכני להתייצב לפעילות הדרכה, לא ניתן להתחיל בהפעלת הרציפים החדשים אשר בבנייתם מושקעים מיליארדי ₪. פניית רשות הנמלים להסתדרות להפעיל מרותה על ועד העובדים לא צלחה- וההסתדרות אינה מתערבת ואינה מוכנה להורות לועד עובדי הציוד המכני לקיים ההסכם הקיבוצי ולהתייצב לפעילות ההדרכה.

הרשות מוסיפה בפנייתה כי בימים אלה על רקע מצוקת כח אדם בנמל והצורך לאייש את הרציפים החדשים מתבצע תהליך קליטת עובדים חדשים לסקטור התפעול. עובדים אלה צריכים להתקבל לעבודה כבר בימים הקרובים אך לא ניתן יהיה להתחיל בעבודתם בשל סירוב הועד לאפשר את הדרכתם.

רשות הנמלים טוענת בבקשתה כי הסירוב להתייצב לפעילות הדרכה הינו סירוב מאורגן לבצע עבודה ועל כן מדובר בשביתה, שביתה שאינה כדין ובלתי מוגנת וכן מדובר בהפרה בוטה של הסכם. עוד טוענת הרשות כי סירובם של העובדים להתייצב לפעילות הדרכה גורם ויגרום נזקי עתק.

הרשות מבקשת כי ביה"ד יצהיר כי ההסתדרות וועד עובדי הציוד המכני חייבים לאפשר השתתפות העובדים מסקטור הציוד המכני בכל סוגי פעילויות ההדרכה, לפי הוראות הנהלת הנמל. הרשות מבקשת כי ביה"ד יצהיר בנוסף שהעובדים הנ"ל קיבלו את מלוא התמורה הכספית בגין פעילות ההדרכה בנמל ובגין הפעלת הרציפים החדשים וכי אינם רשאים לדרוש תמורה כלשהי עבור פעולות ההדרכה. עוד מבקשת הרשות כי בית הדין יקבל עמדתה לפיה סירוב עובדי הציוד המכני בנמל אשדוד להתייצב לפעילות הדרכה, מהווה שביתה שלא כדין ובלתי מוגנת.

הרשות מבקשת כי בית הדין יוציא צוים דחופים המורים בין השאר למשיבים, לבטל כל הוראה ארגונית שניתנה בהקשר להעדרות מפעילות הדרכה ואי השתתפות בה וכן צו המורה להסתדרות ולועד לגרום שקט תעשייתי מוחלט ועבודה תקינה ומלאה, לרבות התייצבות עובדי הציוד המכני לכל פעילות הדרכה נדרשת, בכלל זה הדרכת מדריכים.

הפניה לביה"ד נעשתה באמצעות בא כח רשות הנמלים, העו"ד יעקב מלישקביץ, ממשרד עוה"ד נ. פינברג ושות'.