ועד ציוד מכאני באשדוד: הרכב המועמדים לקורס מנהלי עבודה נועד ליצור תסיסה מכוונת

הודעתו של עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מאתמול בה הוא הודיע על הקפאה זמנית של פתיחת קורס מנהלי העבודה עד לבירור מעמיק בנושא, לא סיפקה את ועדי העובדים של מחלקת ציוד מכאני והם לא שבו לעבודה מלאה


00:00 ,17.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הודעתו של עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מאתמול בה הוא הודיע על הקפאה זמנית של פתיחת קורס מנהלי העבודה עד לבירור מעמיק בנושא, לא סיפקה את ועדי העובדים של מחלקת ציוד מכאני והם לא שבו לעבודה מלאה.

אלברט סבח, חבר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, ציין כי המחלוקת היא לא סביב שאלת העיתוי של פתיחת קורס מנהלי העבודה, כי אם סביב הרכב האנשים שנבחרו לקחת חלק בקורס, שהוא פרי יוזמה של גורמים בעלי אינטרסים, מתוך מטרה להחריף את היחסים בין העובדים לבין עצמם ובכך להחליש את כושר העמידה שלהם על עקרונותיהם. לדבריו, רשימת המועמדים לקורס כללה דוקא את אותם העובדים שסירבו לחזור לעבודה כשנדרשו על ידי ההסתדרות, ודוקא את אלו מבקשים אותם הגורמים לקדם, בכדי ליצור תסיסה נוספת.

סבח ציין כי עשרות רבות של עובדים, בעלי כישורים ויכולות עדיפים על אלו שנבחרו, ראו עצמם מועמדים טבעיים לקידום לדרגת מנהלי עבודה, אך בעלי האינטרסים בחרו, משיקולים ברורים, דוקא את "עושי דברם". זה גרם לתסיסה רבה אצל מאות מעובדי הנמל, הוסיף.

דובר ההסתדרות התייחס הבוקר לעיצומים שננקטים בנמל אשדוד ואמר כי על פניו נראה כי פתיחת קורס מנהלי העבודה הינו הפרה של הסטטוס קוו שנקבע במסגרת הסכם הביניים שנחתם, בחסות ביה"ד הארצי לעבודה וזהו תפקידו של ביה"ד הארצי לקבוע האם יש כאן הפרה או אם לאו.