ועד עובדי נמל אילת: נשבש את פעילות פסטיבל הג'אז הבינלאומי בשטחי הנמל

נציגי העובדים מוחים על השימוש בנמל אילת כאכסניה לפסטיבל והודיעו לראש העיר כי "לא נפעל למען קיומו של פסטיבל הג'אז הבינלאומי בשטחי הנמל". הנהלת הנמל: נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע פגיעה בפסטיבל


00:00 ,15.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי העובדים מוחים על השימוש בנמל אילת כאכסניה לפסטיבל והודיעו לראש העיר כי "לא נפעל למען קיומו של פסטיבל הג'אז הבינלאומי בשטחי הנמל". הנהלת הנמל: נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע פגיעה בפסטיבל
 
נציגויות ועדי עובדי נמל אילת פנו בתחילת השבוע לראש עיריית אילת, מר מאיר יצחק הלוי, ובו הם מלינים על הזנחת הטיפול בנמל אילת ועל עתידו של הנמל – וזאת למרות ההבטחות הרבות שניתנו להם בנושא מפרנסי העיר לפני כשישה חודשים.
עותקים ממכתב נציגי ועד העובדים הופנו לראש הממשלה אולמרט, שר התחבורה מופז, שר התיירות אהרונוביץ', ראשי נמל אילת, עופר עיני, יו"ר ההסתדרות וכן נציגו במרחב דרום אבי אזולאי
 
נציגי העובדים מוחים על השימוש בנמל אילת כאכסניה לפסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-19 במספר שיתקיים בעיר בסוף אוגוסט (27 עד 30 בחודש) והודיעו במכתבם לראש העיר כי "לא נותרה בידינו בשלב זה הברירה אלא להודיעכם כי לא נפעל למען קיומו של פסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-19 בשטחי הנמל".
 
"באי פועלכם כהבטחתכם כלפינו השתרשה בעיר ההכרה כאילו נחרץ לאבדון גורלו של הנמל, וכל שנותר הוא להשתמש בו כאכסניה לאירועים כדוגמת פסטיבל הג'אז".
 
נציגי העובדים מוסיפים וכותבים כי "בטרם יחצו את קו שערי הנמל כל הנהנתנים לערבי יין וגבינות, בעודנו נלחמים על מים ולחם, דעו כי נפלה החלטה בינינו כי לא תתכן ככזאת - בה בעת שאנו מנסים להימנע מ'לוויה' תערכו אתם על גב 'הארון' פסטיבל!".
 
"כולנו החתומים מטה כל אחד בנפרד מקווים ועודנו מצפים בעבורנו ובעבור 150 משפחות אילתיות שורשיות כי תתעשתו ותתנו מלבכם וממרצכם למעננו", כותבים נציגי העובדים.
 
מהנהלת חברת נמל אילת נמסר בתגובה למכתב ועד עובדי הנמל כי "הנהלת חברת נמל אילת מבינה ללבם של העובדים וחשה כמותם את הפגיעה הצפויה לנמל אילת כתוצאה מההפחתה בנפח פעילותו והחלטת ממשלת ישראל לעכב את תכנון קו הרכבת לאילת.
 
"יחד עם זאת, הנהלת הנמל מתנגדת לרצונם של העובדים לשבש אירוע תרבותי בעל מסורת ארוכת שנים שמהווה מנוף תדמיתי ותרבותי עבור העיר אילת ותושביה.
 
"הנהלת החברה תעשה כל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בפסטיבל ותנסה בשילוב עם העובדים להמשיך ולפעול בכל המישורים הראויים על מנת להעלות לסדר היום הציבורי את מצוקתו של נמל אילת. כמו כן הנהלת הנמל תפעל לשכנע שנמל אילת הנו נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל , אותו יש לשמר ואף לפתח".
 
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "כתב ההסמכה של שר התחבורה ושר האוצר מאפשרים לקיים את פסטיבל הג'אז בשטח חברת נמל אילת".