התחדשה העבודה בנמל חיפה

לאחר דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה שבו אמש בשעה 22:00 עובדי נמל חיפה לעבודה. רשות החברות הממשלתיות והנהלת חברת נמל חיפה התחייבו בבית הדין כי הערות העובדים יוכנסו לטיוטת התשקיף שתוגש לרשות לני"ע


00:00 ,15.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה שבו אמש בשעה 22:00 עובדי נמל חיפה לעבודה. רשות החברות הממשלתיות והנהלת חברת נמל חיפה התחייבו בבית הדין כי הערות העובדים יוכנסו לטיוטת התשקיף שתוגש לרשות לני"ע
 
למערכת port2port נודע כי רשות החברות הממשלתיות והנהלת חברת נמל חיפה התחייבו אתמול בערב בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כי הערות ועדי העובדים בנמל בחיפה בראשות מאיר תורג'מן יוכנסו לטיוטת התשקיף שתוגש לרשות לניירות ערך. נציין כי למעלה מ-100 עובדי נמל חיפה ליוו את חברי ועד העובדים של נמל חיפה לבית הדין לעבודה, לדיון בבקשת הנהלת חברת נמל חיפה לצו מניעה ולהחזרת העובדים לעבודה סדירה.
 
עוד נקבע עם סיום הדיון כי התשקיף של חברת נמל חיפה לא יפורסם בטרם יוסדרו שורה ארוכה של נושאים. בין היתר מדובר  בגורלן ועתידן של קרקעות הנמל וכן כל ההתחייבויות שהעביר בכתובים משנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה, ומנכ"ל רשות החברות, דורון כהן, ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני.
 
הצדדים קיבלו את המלצת ביה"ד האזורי לעבודה בראשות אלכס קוגן לנסות וליישב את המחלוקות בהסכמה מחוץ לכותלי ביה"ד באופן הבא: הצדדים, נציגות עובדי נמל חיפה, הנהלת חברת נמל חיפה ורשות החברות הממשלתיות ייכנסו להליכי משא ומתן אינטנסיבי בלוח זמנים מפורט כאשר העובדים התחייבו לחזור לעבודה סדירה לאלתר, החל מ-22:00 בלילה, וכל זמן שיתנהל המשא ומתן בין הצדדים לא יינקטו מצדם צעדים ארגוניים. נציין כי הדיון הבא בנושא נקבע לתאריך 25 באפריל 2010.
 
יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, הורה להגביר את העבודה ביתר שאת החל מהמשמרת הנוכחית וגם בימים הקרובים, וזאת לאור הפיגורים שנוצרו בנמל בשל השבתתו אתמול (יום ד').
 
מוועדי העובדים נמסר כי בית הדין התייחס בהבנה מלאה לאורך כל הדיון לצעדים הארגוניים שנקטו העובדים בנמל חיפה. השופט קוגן העיר פעם אחר פעם לנציגי חברת נמל חיפה והמדינה כי פרסום טיוטת התשקיף במתכונת שהתקבלה על ידי דירקטוריון החברה היווה הפתעה מוחלטת לעובדים וזאת בניגוד להבטחות מפורשות בכתובים שהועברו לעובדים על ידי יו"ר הדירקטוריון, בן ציון סלמן, ונציגי רשות החברות הממשלתיות.
 
יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, רואה בהסכמה שנקבעה כהישג גדול לעובדים שכן כעת נציגי רשות החברות והחברה מחויבים לנהל מו"מ עם העובדים על כל הנושאים השנויים במחלוקת, וזאת בחסות בית הדין לעבודה.
 
נזכיר כי אתמול (יום ד'), טרם הדיון בבית הדין לעבודה בחיפה, התפוצץ המשא ומתן בין ועד עובדי נמל חיפה לבין נציגי רשות החברות הממשלתיות. ועדי העובדים דרשו כי נציגי רשות החברות יבטלו את טיוטת התשקיף הקיימת, שאושרה ביום רביעי לפנות בוקר, וישבו למשא ומתן על טיוטה שתהיה מקובלת על הצדדים ותבטיח את החוסן הכלכלי של החברה ואת ביטחונם התעסוקתי של העובדים.
 
תורג'מן התבטא אתמול בנושא ואמר כי "לא ייתכן שבאישון לילה, מאחורי גבנו, יאשרו טיוטת תשקיף שאין בינה לבין הסכמות עם העובדים כל קשר. החלטות חד צדדיות שכאלה, ללא תיאום עמנו, יביאו לפעולות ארגוניות של ארגון העובדים. עובדי הנמל נסערים מחוסר תום הלב של רשות החברות. אנחנו אמנם מחויבים להכניס את החברה למסלול של הנפקה על פי ההסכמים שנחתמו בעבר, אולם, בתנאים הנוכחיים, כל עוד לא נפתרו נושאים רבים הקשורים בחוסן הכלכלי של החברה ובביטחון התעסוקתי של העובדים, זאת איוולת לאשר את התשקיף ועובדי הנמל לא ייתנו יד לכך".