התחדש הדיון בוועדת הכספים לאישור חוק הנמלים

ועדת הכנסת החליטה שלא מדובר ב"נושא חדש" המחייב העלאת החוק מחדש במליאת הכנסת ; מיד עם אישור ועדת הכנסת חזרה ועדת הכספים לדון באישור חוק הנמלים


00:00 ,12.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדת הכנסת החליטה שלא מדובר ב"נושא חדש" המחייב העלאת החוק מחדש במליאת הכנסת ; מיד עם אישור ועדת הכנסת חזרה ועדת הכספים לדון באישור חוק הנמלים

ועדת הכספים של הכנסת חידשה הבוקר את דיוניה בנושא אישורו של חוק הנמלים. זאת לאחר שמוקדם יותר הבוקר אישרה ועדת הכנסת את המשך ההצבעה על החוק מאחר ואין מדובר ב”נושא חדש” המחייב העלאת החוק מחדש במליאת הכנסת, ואין בשילוב השינויים משום ”נושא חדש”. מיד עם אישורה של ועדת הכנסת, שבה ועדת הכספים לדון בחוק, מתוך מטרה לקיים כבר היום הצבעה בועדה לאישור החוק לקראת קריאה שניה ושלישית.

כזכור, אתמול נאלץ יו"ר ועדת הכספים, חה"כ אברהם הירשזון, מלקיים מלקיים הצבעה על הפרטת נמלים עקב הערות שהועלו בועדה מפי הח”כים על שילוב ”נושא חדש”, בסעיפים שונים, בחוק שנועד לבצע את שינוי מבנה הנמלים. הוא הודיע על כך בתום דיון ממושך, שהחל בשעה 11:00 לפני הצהרים והסתיים בשעה 15:30 אחר הצהריים. במהלך דיון זה, שמלכתחילה נמסר כי תחל בו ההצבעה, הושמעו השגות רבות מפי חברי האופוזיציה, נציגי ההסתדרות ונציגי העובדים. כל הדוברים הללו הצביעו על כך שיש להמתין עדיין עם ההצבעה ולהניח לצדדים לנצל את המו”מ בכדי להגיע להסכמה.

ח”כ אברהם שוחט, ח”כ יצחק הרצוג, ח”כ אורית נוקד (מנציגי סיעת העבודה), ח”כ חיים אורון מסיעת יחד, יעצו ליו”ר הועדה שלא להחפז ולקיים את ההצבעה, אלא להמתין זמן מה נוסף. ח”כ הרצוג הצביע על 7 סעיפים שיש לראות בהם לדעתו משום ”נושא חדש”. ח”כ משולם נהרי הצביע על סעיף אחד שיש לראות בו לדעתו משום ”נושא חדש”. כאמור, היו”ר הירשזון הודיע כי הוא נענה לבקשה ובמיוחד על רקע הגשת ההערות בדבר שילוב ”נושא חדש” בחוק, אם כי דעתו היא שיש להצביע על החוק כיון שחלפו 300 יום מאז שהחוק הונח על שולחן הכנסת.
קודם לכן, בישיבת הועדה, פירט בהרחבה אורי יוגב את השינויים שנכללו בחוק עקב המו”מ עם העובדים ודרישות שהועלו בועדה חברי הכנסת. לדבריו לא תהייה פגיעה בשכר של העובדים או בפנסיה. חלקו על דבריו נציגי ההסתדרות ובהם שלמה שני, יו”ר האגף לאיגוד מקצועי, עו”ד דורית טנא, יועצת משפטית בהסתדרות וחיים שייב. נציגי ההסתדרות טענו כי המו”מ קרוב לסיום ולכן מוטב להמתין עם החקיקה. דעה דומה השמיעו נציגי ועדי העובדים.

כאמור, בשעות אלו שבה ועדת הכספים ודנה בחוק הנמלים וייתכן וההצבעה על החוק תתקיים עוד היום.